سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور به همه کارهام برسم

برنامه ریزی خوب برای زندگی نیاز به مقدمات زیادی دارد. همه افراد برای پیشبرد اهداف و حتی کارهای روزمره خود نیاز به برنامه ریزی دارند. برنامه ریزی نیز، خود دارای اصولی است که اگر افراد آن را رعایت نکنند؛ شرایط سخت تر خواهد شد. در واقع یک برنامه ریزی غلط است که افراد را از اهداف دور می‌سازد. طبیعی است که برنامه ریزی سخت باشد و یا افراد علاقه ای به آن نداشته باشند. حتی پایبندی و عمل کردن به آن نیز کار راحتی نیست. اما قطعا نتیجه آن را در روزهای های شلوغ مشاهده خواهید کرد. با ورود برنامه ریزی به روزمره، تعادلی اساسی در زندگی ایجاد خواهد شد.

منبع: چطور به همه کارهام برسم

برای دریافت مشاوره در زمینه برنامه ریزی خوب برای زندگی  می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

چطور به همه کارهام برسم

گاهی افراد با کمالگرایی شرایط را برای خود سخت کرده و انتظار زیادی از خود در طول روز دارند. اینکه به تمام برنامه های یک روز خود عمل کنید؛ تقریبا امکانپذیر نخواهد بود. همیشه اتفاقاتی رخ خواهند داد که ما برای آنها برنامه ریزی نکرده ایم. اما این نباید باعث شود تا از ادامه دادن کارهایمان دست بکشیم. یک برنامه ریزی خوب برای زندگی به معنی انجام تمام کارها به صورت بی نقص و کامل نیست. باید در مورد این موضوع تعادل را رعایت کرد.

پیشنهاد می‌شود که حتما درباره نحوه مدیریت زمان بخوانید.

اهمیت برنامه ریزی خوب برای زندگی

 

برنامه ریزی یکی از مهارت های مهم در زندگی محسوب می‌شود. از طرف دیگر مدیریت زمان و استفاده بهینه از آن تاثیر زیادی در برنامه ریزی خوب برای زندگی خواهد داشت. افراد روزانه یک لیست طولانی از کارهای خود تهیه کرده و حتی با دیدن آن نیز دچار استرس می‌شوند. اما فقط نوشته برنامه ها، برنامه ریزی نیست. این موضوع به قدری حائزاهمیت است که زندگی افراد را تغییر می‌دهد. برخی از فوائد برنامه ریزی شامل موارد زیر می‌شود.

 

?برنامه ریزی خوب برای زندگی استرس را کاهش می‌دهد

?رسیدن سریع تر به اهداف

?بهبود روابط

?دید واقع بینانه تر به زندگی

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

چگونگی برنامه ریزی

برنامه ریزی به معنای زمان بندی فعالیت هاست. زمان ما محدود است و باید بهترین استفاده را از آن بکنیم. امروزه ابزارهای کاربردی برای برنامه ریزی بهتر وجود دارند که می‌توان از آنها هم کمک گرفت. برای مثل نرافزارهای تلفن همراه و یا دفترچه هایی که برای اینکار طراحی شده اند. به هر حال باید روش های مختلفی را امتحان کرده و مناسب ترین آنها را انتخاب کرد. برای اطلاع از روش زندگی افراد موفق کلیک کنید.

?نوشتن برنامه ها

در اولین قدم، تمام فعالیت هایی را که باید به آنها بپردازید را یادداشت کنید. با اینکار دید کلی تری نسبت به برنامه هایتان خواهید داشت. از طرفی دیگر باعث می‌شود؛ تا آنها را فراموش نکنید. اگر اینکار را در ابتدای هفته و یا قبل از شروع یک روز کاری انجام دهید؛ بهتر خواهد بود. می‌توان فعالیت ها را در دو دسته کارهای انجام شده و انجام نشده، طبقه بندی کرد. نوشتن صورت کارها یکی از مهم ترین اقدامات برای شروع یک برنامه ریزی خوب برای زندگی است.

? برنامه ریزی خوب برای زندگی با زمان بندی

یکی دیگر از اقدامات جهت داشتن برنامه ریزی خوب برای زندگی، زمان بندی است. باید زمانی را که در اختیار دارید؛ تخمین زده و از طرف دیگر زمان مورد نیاز برای هر فعالیت را نیز در نظر داشته باشید. همیشه کمی بیشتر از زمان لازم را به کار مورد نظر اختصاص دهید و بر این اساس برنامه خود را پیش ببرید. برای مثال اگر برای رفتن به محل کار 45 دقیقه زمان نیاز دارید؛ آن را یک ساعت در نظر بگیرید؛ تا دچار اضطراب کمتری شوید.

?برنامه های جایگزین

بهتر است برای داشتن یک برنامه ریزی خوب برای زندگی و رسیدن به تمام کارهای روزانه، به فعالیت های جایگزین هم فکر کنید. همیشه اتفاقات غیر منتظره را در نظر گرفته و کار دیگری را جایگزین کنید. برای مثال اگر قصد رفتن به باشگاه را دارید؛ از طرفی دیگر بعد از بازگشت از محل کار احساس خستگی می‌کنید؛ می‌توانید کتاب خواندن را جایگزین باشگاه رفتن در آن روز کنید. همیشه یک کتاب و چندین پادکست آماده داشته باشید و از زمان خود بیشترین استفاده را کنید.

?برنامه ریزی خوب برای زندگی با اولویت بندی

در واقع بیشترین بهره وری با استفاده از اولویت بندی امکان پذیر است. بعد از نوشتن برنامه های روزانه خود آنها را اولویت بندی کرده و آنها را فهرست کنید. کارهایی که بیشتر برایتان اهمیت دارد را زودتر انجام داده و زمان بیشتری را به آنها اختصاص دهید. اگر به کارهای پایین لیست نرسیدید؛ آنها را به روز دیگری موکول کنید. با اینکار و انجام مهم ترین کارهایتان در طول یک روز آرامش بیشتری را در روزهای دیگر تجربه خواهید کرد. اما سعی کنید همه فعالیت های مهم خود را در یک روز قرار ندهید. اینکار علاوه بر خستگی، عملکرد شما را نیز مختل خواهد کرد.

?تعیین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت

با مشخص کردن اهداف خود به صورت بلند مدت و کوتاه مدت، با تمرکز بیشتری به کارهای خود خواهید پرداخت. برای مثال می‌دانید که یک یادگیری یک زبان جدید برای شما جزو اهداف بلند مدت است و در حال حاضر نیازی به آن ندارید. با این کار بیشتر زمان خود را به کارهایی که اکنون برایتان مهم است؛ اختصاص خواهید داد. ترفیع شغلی در سال جاری برای شما مهم است پس با تمام قوا فقط برای آن تلاش می‌کنید. برای کسب اطلاع از راه های رسیدن به موفقیت در زندگی کلیک کنید.

راه های بهره وری بیشتر از زمان

 

همانطور که گفته شد؛ برای رسیدن به تمام برنامه های روزانه باید بهترین استفاده را از زمان بکنید. برای این موضوع نیز راه هایی وجود دارد که با برنامه ریزی خوب برای زندگی متفاوت هستند. برای اطلاع از راه های تقویت اراده با برنامه و تمرین کلیک کنید.

?خواب کافی

برخی از افراد بیشتر ساعات شبانه روز خود را به خواب اختصاص داده ؛ و همیشه از اینکه به کارهایشان نمی‌رسند؛ شکایت دارند. خواب کافی برای هر فردی تقریبا 7 الی 8 ساعت است. با خوابیدن بیشتر، فقط وقت خود را تلف کرده اید. زمان بیشتر استراحت به معنی انرژی بیشتر نیست. هرچه زمان بیشتری در اختیار داشته باشید؛ به برنامه های بیشتری خواهید رسید. برای جلوگیری از بروز اضطراب شبانه کلیک کنید.

?تعادل بین کار و استراحت

ایجاد تعادل میان زندگی شخصی و حرفه ای بسیار مهم است. برخی از افراد به قدری خود را درگیر کار می‌کنند؛ که ساعات کمی را استراحت و یا تفریح می‌کنند. بهتر است در برنامه ریزی میانه رو بود و همیشه زمانی را برای استراحت در نظر گرفت. داشتن برنامه ریزی خوب برای زندگی به معنی مشغولیت دائمی نیست؛ بلکه باید به همه چیز در وقت مناسب آن اهمیت داد.

?جلوگیری از استفاده بیش از حد از تلفن همراه

امروزه تلفن همراه و شبکه های مجازی، وقت زیادی را از افراد می‌گیرند. همینکه تلفن خود را چک می‌کنید؛ تعداد زیادی پیام و تماس های پاسخ داده نشده وجود دارند که باید به آنها رسیدگی کرد. اینکار باعث خواهد شد وقت زیادی را از دست داده و به کارهای خود نرسید. برای اطلاع از تهدیدها و فرصت های فضای مجازی کلیک کنید.

سخن پایانی

برنامه ریزی یکی از فعالیت های مهم روزانه محسوب می‌شود. در خیلی از موارد به دلیل نداشتن یک برنامه ریزی خوب برای زندگی، با شکست مواجهه می‌شویم. افراد تصور می‌کنند همینکه به برنامه های روزانه خود فکر کنند؛ درحال برنامه ریزی هستند. اما اینگونه نیست. افراد نباید از یک شروع ناقص بترسند و در زمینه برنامه ریزی باید یک روانشناس مشورت کنند. مشاور اضطراب و کمال گرایی را کاهش داده و باعث می‌شود که افراد دید دقیق تری نسبت به برنامه های خود داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه برنامه ریزی خوب برای زندگی  می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

چجوری به همه کارام برسم؟

این سوالی است که ذهن بیشتر افراد را درگیر می‌کند. اما نیازی نیست که در طول یک روز به تمان برنامه های خود برسید. البته با داشتن برنامه ریزی خوب برای زندگی، این هدف قابل دسترس است. و باید نکاتی را که در بالا ذکر شد را انجام دهید.

 

منبع: چطور به همه کارهام برسم