سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تست کوکائین

آشنایی با تست اعتیاد به کوکائین و راه‌هایی که برای منفی کردن نتیجه این تست وجود دارد برای بسیاری از خانواده‌هایی که یکی از عزیزانشان درگیر اعتیاد به این ماده است اهمیت بالایی دارد. اگرچه مصرف کوکائین نشانه‌هایی را در رفتار و حالات جسمی و روحی فرد به جای می‌گذارد و از این طریق می‌توان تا حدودی نسبت به استفاده از کوکائین اطمینان حاصل کرد بااین‌حال تنها راه برای دستیابی به یک نتیجه قطعی در ارتباط با سوء مصرف این ماده انجام تست اعتیاد به کوکائین است. روش‌های مختلفی برای بررسی اعتیاد به کوکائین وجود دارد که هریک میزان مشخصی از دقت در پاسخگویی دارند و با توجه به شرایط خاصی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ما در این مطلب انواع روش‌های موجود برای تست اعتیاد به کوکائین را بررسی خواهیم کرد و در نهایت راهکارهایی را در صورت مثبت شدن نتیجه تست بیان می‌کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی کلیک کنید :

تست کوکائین

تست اعتیاد به کوکائین

آزمایش تشخیص کوکائین

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

کوکائین چیست؟

کوکائین نام یک ماده مخدر طبیعی است که از گذشته‌های دور برای ایجاد احساس شادمانی و انرژی بخشی و یا برای مصارف پزشکی همچون ایجاد بی‌حسی‌های موضعی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. بااین‌حال با توجه به خاصیت اعتیادآوری بالایی که این ماده دارد استفاده از آن برای مصارف پزشکی محدودیت بسیاری دارد.

کوکائین به‌صورت یک پودر نرم و سفیدرنگ است که بوی خاصی نداشته و به دلیل شکل ظاهریش به نام‌هایی همچون برف و یا دانه برف نیز معروف شده است. استفاده از این ماده مغز را به ترشح دوپامین وادار می‌کند و از آنجا که دوپامین باعث ایجاد احساس لذت و انرژی می‌شود، به دنبال مصرف کوکائین فرد یک حالت شادی و پرانرژی بودن کاذب را تجربه خواهد کرد. این احساس شیرین معمولاً انگیزه‌ای برای مصرف مجدد کوکائین بوده و باعث اعتیاد فرد به این ماده خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با ماده کوکائین کلیک کنید.

نشانه‌های استفاده از کوکائین

اگر به استفاده از کوکائین یا هر ماده مخدر دیگری در یکی از نزدیکانتان شک کرده‌اید باید بدانید که مصرف هریک از این مواد نشانه‌های خاصی را در رفتار فرد ایجاد می‌کند و در صورت مشاهده این نشانه‌ها می‌توانید تا حدودی نسبت به اعتیاد وی اطمینان پیدا کنید. بااین‌حال این نکته را در نظر داشته باشید که تنها راه قطعی برای اظهار نظر راجع به اعتیاد یک فرد انجام تست اعتیاد است و سایر روش‌ها اگرچه می‌توانند به شما در ارتباط با این مسئله کمک کنند اما قدرت تشخیص گذاری قطعی ندارند. در این بخش نشانه‌های استفاده از کوکائین را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. درصورتی‌که با هریک از این نشانه‌ها مواجه شدید بهتر است از یک متخصص راجع به اقدامات بعدی مشورت بگیرید. برای دریافت درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

  • احساس شادی و نشاط بی‌دلیل که با خلق همیشگی فرد متناسب نیست
  • انرژی زیاد برای فعالیت بدون نیاز به استراحت
  • کاهش اشتها و کاهش نیاز به خواب
  • پرحرفی که گاها به‌صورت پرش کلامی مشاهده می‌شود
  • بروز توهم در حواس مختلف و یا هذیان‌گویی
  • پرخاشگری و تحریک‌پذیری
  • تعریق بیش از حد و بالا رفتن دمای بدن
  • افزایش ضربان قلب و فشارخون
  • سریع‌تر شدن تنفس

تست اعتیاد به کوکائین

درصورتی‌که هریک از نشانه‌های بالا را در فردی مشاهده کردید و یا به هر دلیل دیگری به مصرف کوکائین توسط وی شک کرده‌اید قطعی‌ترین راه برای فهم این موضوع انجام تست اعتیاد به کوکائین است. راه‌های مختلفی برای انجام این تست وجود دارد که رایج‌ترین آن‌ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. برای آشنایی با سایر انواع تست اعتیاد کلیک کنید.

آزمایش ادرار

رایج‌ترین شیوه برای تست اعتیاد به کوکائین استفاده از نمونه ادرار است. در این روش نمونه ادرار مورد بررسی قرار می‌گیرد و درصورت مشاهده موادی که پس از سوخت و ساز کوکائین در بدن باقی می‌ماند می‌توان گفت نتیجه اعتیاد فرد مثبت است. تست اعتیاد به کوکائین از راه ادرار، به دلیل قیمت مناسب و زمان کمی که برای انجام آن صرف می‌شود بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. درعین‌حال این تست می‌تواند مصرف کوکائین را تا 4 روز پس از استفاده شناسایی کند در حالی که آزمایش خون و بزاق برای مدت بسیار کوتاه‌تری توانایی تشخیص مصرف کوکائین را دارند.

آزمایش خون

بررسی نمونه خون و تجزیه مواد شیمیایی موجود در آن می‌تواند وجود هرگونه ماده غیرطبیعی در بدن فرد را نشان دهد. بااین‌حال مشکلی که برای استفاده از این روش وجود دارد این است که باید زمان استفاده از کوکائین و انجام آزمایش فاصله کمی با یکدیگر داشته باشند.

بررسی بزاق دهان یا عرق

بررسی نمونه بزاق دهان یا عرق یکی دیگر از روش‌های تست اعتیاد به کوکائین است که مانند آزمایش خون برای فاصله کم بین مصرف و انجام آزمایش قابل استفاده هستند. به همین خاطر است که معمولاً نیروهای پلیس این روش را برای شناسایی افرادی که از مواد مخدر استفاده کرده‌اند به کار می‌برند. استفاده از نمونه بزاق و یا عرق در شرایطی مطرح می‌شود که امکان استفاده از سایر روش‌ها وجود نداشته باشد.

بررسی نمونه مو

بهترین و دقیق‌ترین روش برای بررسی اعتیاد به هرگونه ماده مخدر بررسی موی فرد است. این مو می‌تواند از سر یا هر قسمتی از بدن فرد تهیه شده و مورد بررسی قرار بگیرد. مواد حاصل از سوخت‌وساز کوکائین در بدن تا حدود 3 ماه بعد از مصرف در موی فرد باقی مانده و قابل تشخیص است. بااین‌حال به دلیل هزینه بالای این شیوه از آزمایش معمولاً کمتر از آن استفاده می‌شود.

 

منفی کاذب در تست اعتیاد به کوکائین

با آشکار شدن اعتیاد فرد به کوکائین ممکن است وی مزایای بسیاری از جمله کار یا خانواده‌اش را از دست بدهد. همچنین این موضوع می‌تواند اجبار دیگران برای ترک اعتیاد را به همراه داشته باشد. به همین خاطر معمولاً مبتلایان به سوءمصرف کوکائین تلاش می‌کنند تا با استفاده از روش‌های مختلفی نتیجه آزمایش خود را منفی کنند. ازجمله این روش‌ها می‌توان به عوض کردن نمونه و یا اخلال در آزمایش از طریق ریختن موادی مانند اشک یا ناخن در ظرف نمونه اشاره کرد.

با توجه به مراقبت‌های جدی که در سال‌های اخیر و در حین نمونه‌گیری برای انجام آزمایش صورت می‌گیرد معتادان به کوکائین به روش‌های دیگری ازجمله ایجاد فاصله زمانی بین مصرف و انجام آزمایش اعتیاد یا استفاده از برخی مواد شیمیایی برای سم‌زدایی هرچه سریع‌تر روی آورده‌اند. بااین‌حال در صورت لزوم می‌توان از روش‌های تکمیلی برای سنجش اعتیاد به کوکائین استفاده کرد که امکان ایجاد اختلال در آن‌ها بسیار ضعیف است.

مثبت شدن نتیجه تست اعتیاد به کوکائین

اگر نتیجه تست اعتیاد به کوکائین در فردی مثبت شد باید چه کنیم؟

مواجه شدن با این واقعیت که یکی از نزدیکان ما درگیر اعتیاد شده می‌تواند موجی از هیجانات منفی همچون غم، خشم و یا اضطراب را به همراه داشته باشد. اعتیاد می‌تواند آسیب‌های بسیاری را در یک خانواده ایجاد کند و حتی باعث از هم پاشیدن آن شود. به همین خاطر شاید بهتر باشد در این شرایط از یک مشاور کمک بگیرید تا علاوه بر کنار آمدن با احساسات منفی که تجربه می‌کنید راهکارهایی برای خروج سالم شما و خانواده‌تان از این شرایط را نیز پیدا کنید. با توجه به حساسیت کودکان و احتمال آسیب دیدن آن‌ها بهتر است برای سلامت روحی آن‌ها نیز اقدامی انجام دهید.

علاوه بر اینکه شما می‌بایست به سلامت خود توجه داشته باشید باید برای ترک اعتیاد و بهبود شرایط فردی که با این مسئله درگیر شده نیز اقدام کنید. توجه داشته باشید که حمایت شما از وی نکته بسیار مهمی در توانایی او برای ترک اعتیاد است. درنتیجه علی‌رغم احساسات منفی که تجربه می‌کنید بهتر است خونسردی خود را حفظ کرده و از او حمایت کنید تا بتواند برای ترک اعتیاد اقدام نماید.

با توجه به اینکه اعتیاد به کوکائین بیشتر جنبه روانی داشته و میل شدید به مصرف معمولاً باعث شروع دوباره مصرف کوکائین توسط فرد خواهد شد بهتر است در کنار انجام مراحل سم‌زدایی استفاده از جلسات روان‌درمانی را نیز جدی بگیرید. در طی این جلسات به فرد آموزش داده می‌شود که چطور با وسوسه مصرف مجدد کوکائین مقابله کرده و همین‌طور احتمال ابتلا به بیماری‌های روانی یا وجود آسیب‌های احتمالی در مغز فرد مورد بررسی قرار گرفته و برای آن‌ها برنامه‌ریزی خواهد شد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

سؤالات متداول

1. بهترین روش برای تست اعتیاد به کوکائین چیست؟

بهترین روش بررسی نمونه موی فرد است زیرا اثرات مصرف کوکائین تا حدود سه ماه در موی فرد باقی می‌ماند؛ اما با توجه به هزینه بالای این تست معمولاً از تست نمونه ادرار به‌عنوان گزینه جانشین استفاده می‌شود.

2. تا چه مدت پس از مصرف کوکائین، اعتیاد به این ماده در تست‌ها قابل بررسی است؟

تا 3 ماه پس از مصرف کوکائین نیز از طریق بررسی نمونه موی سر می‌توان استفاده از این ماده را ردیابی کرد. همچنین آزمایش نمونه ادرار می‌تواند مصرف کوکائین تا 4 روز قبل را تشخیص دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید از طریق شماره _ با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

منبع : تست کوکائین