سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خیال پردازی جنسی

آیا خیال پردازی جنسی برای انسان ضرر دارد؟ خواسته‌های جنسی فرد که در ضمیر ناخودآگاه وی شکل می‌گیرد، باعث می‌شود شخص یک رابطه جنسی رویایی و لذت بخش را تصور نماید که به آن خیال پردازی جنسی گفته می‌شود. این خیال پردازی بستگی زیادی به میزان شهوت افراد دارد. فردی که شهوت زیادی داشته باشد، تخیل جنسی قوی‌تری داشته و به همان نسبت شخص با شهوت جنسی کمتر میزان تصورات جنسی کمتری دارد. خیال پردازی جنسی تا حدودی می‌تواند به روابط جنسی زوجین کمک کند اما اگر حالت افراطی به خود بگیرد، مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. با آگاهی از دلایل و عوارض خیال پردازی‌های جنسی و کمک گرفتن از روانشناس می‌توانید این مساله را برطرف سازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

 

 

منبع :  خیال پردازی جنسی

 

 

 

علت خیال پردازی جنسی

در جهت علت یابی این نوع خیال پردازی می‌توان علل متعددی را دخیل دانست. گاهی شخص مجرد احساس شهوت زیاد داشته و به دلیل عدم حضور همسر و تنها بودن به خیال پردازی جنسی می‌پردازد. در حقیقت وی در عالم رویا خود را با شخص دیگری هم بستر دیده و ارتباط جنسی برقرار می‌کند و در نتیجه با این خیال پردازی به آرامش می‌رسد. این در حالیست که برخی دیگر از افراد اگر چه متاهل بوده‌اند و رابطه جنسی را به صورت واقعی انجام می‌دهند، اما باز هم به خیال پردازی جنسی می‌پردازند. علت این امر را می‌توان به کمبودهای زن و شوهر در حین برقراری رابطه جنسی مرتبط دانست.

زن و مرد هر کدام نسبت به رابطه جنسی که یکی از ارکان مهم و تثبیت کننده روابط زناشویی است، دیدگاه ویژه‌ای دارند و علاقه‌مندند که رفتارهای خاصی را در حین رابطه جنسی تجربه کنند. اما به دلیل اینکه این رفتارهای لذت بخش توسط همسرشان انجام نمی‌شود، به خیال پردازی جنسی پرداخته و در عالم رویا، خود را در حین رابطه جنسی با شرایط دلخواه تصور می‌کنند. به این ترتیب آرامش واقعی را به صورت فرضی تجربه می‌نمایند.

 

تماس با مشاور

عوارض خیال پردازی جنسی

خیال پردازی جنسی نیز مانند هر موضوع دیگری در حد نرمال و طبیعی می‌تواند لذتی به همراه داشته باشد، اما اگر از حد طبیعی خود فراتر رود موجب مشکلاتی خواهد شد. چنانچه مرد یا زن دچار خیال پردازی‌های جنسی افراط گونه قرار بگیرند، ممکن است انواع و اقسام روابط را تصور کنند و خود را در شرایط بسیار نامطلوب تجسم نمایند که به شکلی تاسف بار به ارضاء جنسی دست می‌یابند.

یکی از این اشکال خیال پردازی‌های جنسی، برقراری رابطه جنسی با هم جنس خود می‌باشد. اگر زن و مرد در خیال پردازی‌های جنسی خود به ارتباط با هم جنس تمایل یابند، جز به این امر ارضاء نمی‌شوند و به تدریج در واقعیت نیز به دنبال چنین رابطه‌هایی خواهند بود. همچنین گاهی خیال پردازی‌های جنسی منشا خیانت‌های حقیقی شده و زمینه را برای خیانت زوجین به یکدیگر فراهم می‌آورند. زن و مردی که از ارتباط جنسی با همسر خود ناراضی هستند و کمبودهایی را احساس می‌کنند، در عالم خیال خود را در حین رابطه جنسی با شخصی غیر از همسر خویش می‌یابند که به آن‌ها لذت زیادی می‌دهند. بنابراین در عالم واقعیت نیز اقدام به چنین رابطه‌هایی می‌نمایند.

 

تاثیر خیال پردازی جنسی بر روابط زناشویی

با در نظر گرفتن اینکه رابطه جنسی سبب نزدیک شدن بیشتر زن و شوهر به هم دیگر می‌شود، باید گفت هر چقدر این رابطه زیباتر صورت گیرد و احساس لذت بیشتری فراهم آورد، میزان رضایتمندی زن و مرد از رابطه جنسی نیز افزایش خواهد یافت که به دنبال آن راوبط گرم و صمیمانه در بین آنها شکل می‌گیرد.

حال اگر زن و مرد خواسته‌ای دارند و در عالم خیال رابطه جنسی خاصی را تجسم می‌کنند که به آن‌ها آرامش و لذت بیشتری می‌دهد، می‌توانند با همدیگر به گفتگو بنشینند و درباره خواسته‌های خود صحبت کنند. به این ترتیب خیال پردازی‌های جنسی باعث لذت بخش‌تر شدن رابطه جنسی خواهد شد. اما در عین این تاثیر مثبت می‌تواند تاثیرات منفی و خطرناکی را برجای بگذارد که در نتیجه به جدایی و طلاق ختم شود. زن یا مرد ممکن است متاثر از فضای مجازی و تبلیغات، خیال پردازی جنسی خاصی داشته باشند و رابطه جنسی ویژه‌ای را تجسم نمایند. چنانچه همسر قادر به انجام چنین رابطه‌هایی در عالم واقعیت نباشد، ممکن است طلاق عاطفی و به دنبال آن جدایی اتفاق بیفتد.

 

کنترل خیال پردازی جنسی 

به روش‌های زیر می‌توان خیال پردازی‌های جنسی را کنترل کرد:

1. افزایش آگاهی

شخص باید نسب به خیال پردازی‌های جنسی افراط گونه خود و عواقب تلخی که می‌تواند به دنبال داشته باشد آگاهی کسب نموده و این تشخیص را بدهد که آیا این روابط جنسی خیال پردازانه طبیعی هستند یا یک سری توهمات ناشی از ماهواره و فضای مجازی می‌باشند. با افزایش آگاهی خود می‌توان نقش خیال پردازی‌های جنسی را کم رنگ‌تر نمود.

2. فعالیت و سرگرمی بیشتر

هر چقدر فرد زمان فراغت بیشتری داشته باشد به همان نسبت بیشتر در خیال پردازی‌های جنسی خود غرق می‌شود. پس بهتر است خود را با انجام کارهای مفید سرگرم نماید و فعالیت‌های بیشتری انجام دهد.

3. مراجعه به مشاور و روانشناس

در صورتی که شخص غرق در خیال پردازی‌های جنسی شود تا حدی که زندگی وی تحت الشعاع قرار بگیرد و دچار مشکلات روان پریشی شود، باید به روانشناس متخصص مراجعه کرده و آموزش‌های لازم برای خاموش کردن این خیال پردازی را فرا بگیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا خیال پردازی جنسی ضرر دارد؟

تصورات جنسی اگر بدون کنترل و افراطی و ادامه دار باشد، می‌تواند زندگی خود فرد و اطرافیان مخصوصا همسر فرد را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به مشکلات متعددی در روابط و زندگی زناشویی شود.

روش درمان خیال پردازی جنسی چیست؟

خیال پردازی جنسی مشکلی است که کاملا ریشه روانی دارد و تنها راه درمان آن مراجعه به متخصصین روانشناس برای دریافت راهکارهای بهینه است.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع :  خیال پردازی جنسی