سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخالفت پدر با ازدواج دختر

مخالفت پدر با ازدواج دختر موضوعی است که برای دختران و پسران جوان مشکلاتی را به وجود آورده و ازدواج را برای آن‌ها سخت کرده است. البته ممکن است با وجود مخالفت پدر دختر، ازدواج صورت بگیرد اما همین موضوع روی کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. پدر دختر با رفتارهایی چون طرد کردن داماد و یا رفتارهای تحقیرآمیز، زندگی مشترک زوجین را دچار اختلافات زیادی می‌کند که باید هرچه سریع‌تر ریشه هر یک از اختلافات بررسی و رفع گردد. همچنین برای کسب رضایت پدر دختر می‌توان با استفاده از راهکارهایی به نتایج دلخواه رسید که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل از ازدواج چگونه باید باشد؟

 

منبع : مخالفت پدر با ازدواج دختر

 

 

مخالفت پدر با ازدواج دختر

البته مخالفت‌ پدر دختر همیشه هم اشتباه نیست، برخی مواقع آن‌ها بر اساس تجربه می‌خواهند که دخترشان در رابطه‌ای آسیب نبیند، از این رو با ازدواج مخالفت می‌کنند. اما گاهی مخالفت‌ها از عوامل مختلفی نشأت می‌گیرد که نتیجه آن فقط سخت‌تر کردن اوضاع برای دختر و پسر است. دشوارترین موضوعات با گفت‌وگو و شناخت علت‌های آن قابل رفع هستند که ازدواج دختر نیز یکی از این موضوعات است.

 

بیشتر بخوانید : نقش خانواده در ازدواج | نقش والدین در ازدواج فرزندان چیست ؟

 

اهمیت گرفتن رضایت از پدر دختر

جمع‌گرایی، از جمله مهم‌ترین ارزش‌ها در خانواده‌های ایرانی محسوب می‌گردد که افراد قبل از ازدواج باید به آن توجه کنند. در فرهنگ غربی رضایت والدین و از جمله پدر چندان مهم نیست اما در ایران اگر دختری بخواهد ازدواج کند، به غیر از رضایت و نظر خودش، خانواده و مخصوصا پدر مهم‌ترین نقش را در این موضوع ایفا می‌کنند.

تماس با مشاور

در این بین برخی بدون رضایت پدر تصمیم به ازدواجی می‌گیرند که در این صورت از مهم‌ترین منبع حمایتی خود را محروم می‌سازند. در این شرایط اگر زوجین با مشکلات اقتصادی و یا عاطفی روبه‌رو شوند، نمی‌توانند به خانواده مراجعه کنند و باید خودشان به تنهایی از پس همه مشکلات برآیند. این مهم رضایت آن‌ها را از زندگی زناشویی تحت تأثیر قرار داده و کیفیت آن را پایین می‌آورد.

 

واکنش مردان به مخالفت پدر با ازدواج دختر

مردان نسبت به این موضوع واکنش تندتری را از خود نشان می‌دهند و علت مخالفت را برای خودشان به یک مسئله شخصی تبدیل می‌کنند. آن‌ها فکر می‌کنند که این مهم توهینی به شخصیتشان است. از این روی برای اینکه به خواسته خود برسند به سراغ روش‌هایی چون قهر، اصرار و مخالفت با خانواده خود متوسل می‌شوند.

اما این روش‌ها تأثیر معکوسی را می‌گذارد و باعث افزایش مشکلات می‌شود. بهترین کار این است که از برخوردهای هیجانی دوری کنید. وقتی در رابطه با مخالفت‌ها، انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید با خونسردی و آرامش شما، معمولاً سد مخالفت‌ها شکسته خواهد شد.

 

مخالفت پدر با ازدواج دختر | راهکارهای جلب رضایت پدر دختر

برخی فکر می‌کنند که هر مخالفتی نشان دهنده پایان همه چیز است، اما نباید اینطور فکر کنید. همیشه می‌گویند که برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. وقتی بتوانید راه حل درست آن را پیدا کنید، در این صورت همه مخالفت‌ها برداشته خواهند شد.

1- شناسایی علل مخالفت

مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است به دنبال دلایل مخالفت پدر دختر باشید. پدرها تا حدی می‌توانند در این زمینه مخالفت کنند، اما اگر نتوانید علت واقعی آن را کشف کنید، این دست از مخالفت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

متأسفانه برخی در مواجهه با مخالفت‌ها خشمگین می‌شوند که کار را خراب‌تر می‌کند. باید صبور باشید و با بالا بردن مهارت‌های ارتباطی خود، از در گفت‌وگو وارد شوید تا ریشه مشکلات را شناسایی و رفع کنید.

در طول جریان گفت‌وگو باید به پدر دختر این اطمینان را دهید که نگرانی‌های آن‌ها برای شما قابل درک است و برای شما ارزش زیادی دارد. با این روش پدر دختر به جای بهانه آوردن، علت اصلی مخالفت را بازگو می‌کند و حالا شما می‌دانید که باید برای رفع آن چه کاری انجام دهید.

2- یافتن واسطه‌های قابل اطمینان

اگر واسطه‌های قابل اطمینانی داشته باشید، جلب نظر پدر دختر می‌تواند مسیری ساده‌تر را طی کند. البته واسطه شما باید مهارت ارتباطی بسیار خوبی را داشته باشد تا بتواند به خوبی سخن بگوید. این فرد باید امین و مطمئن باشد، البته اگر این فرد را از میان فامیل‌های خود انتخاب کند، بهتر است تا اینکه دوستش باشد. در صورتی که شخص مورد نظر برای خانواده دختر قابل اعتماد باشد، این مهم می‌تواند نقش مؤثری را در جلب نظر پدر دختر ایفا کند.

3- بعد از جلب رضایت پدر دختر ازدواج کنید

هرگز با وجود مخالفت‌های شدید اقدام به ازدواج نکنید. این مهم شرایط را به خصوص برای دختر، سخت می‌کند و زندگی زناشویی شما را با اشکال مواجه خواهد کرد. در جلب رضایت می‌توانید از بزرگان خانواده دختر مانند پدربزرگ، مادربزرگ و یا خاله و… کمک بخواهید. استفاده از روش‌هایی چون دعوا، کتک کاری، قهر و تحت فشار قرار دادن، هیچ گاه جواب نخواهد داد. در این صورت مجرد ماندن شما بهتر است چون اگر زندگی مشترک را آغاز کنید، احتمال زیادی وجود دارد که تحت تأثیر شرایط سخت، به سمت طلاق بروید.

4- پذیرفتن دلایل منطقی مخالفت پدر با ازدواج دختر

همانطور که گفتیم، همیشه مخالفت‌ها بی دلیل نیستند. حتی اگر پسر و دختر به هم علاقه زیادی داشته باشند، سر گرفتن یک ازدواج می‌تواند برای آن‌ها دردسرساز شود. از این رو اگر دلایل منطقی وجود دارد، سعی کنید آن را بپذیرید و روی این ازدواج پافشاری نکنید.

5- صبور باشید

صبور بودن در امر ازدواج بسیار ضروری است. شتاب شما ممکن است باعث شود که پدر دختر اطمینان لازم را نداشته باشند. فراموش نکنید که ازدواج کردن نیاز به زمان دارد و باید مدتی را صبر کنید تا به خواسته خود برسید. اگر در این راه صبوری کنید، به پدر دختر نشان می‌دهید که برای رسیدن به خواسته خود حاضر هستید سختی‌های زیادی را تحمل کنید.

 

بیشتر بخوانید : دخالت والدین در ازدواج | حدود وظیفه و علت دخالت پدر و مادر در ازدواج

 

کمک گرفتن از مشاوران

در برخی مواقع مشکلات و مخالفت‌های ازدواج از سمت خانواده دختر و مخصوصا پدر خانواده، دلایل عجیب و غریبی دارد که راهکارهای عمومی نمی‌تواند آن را برطرف کند. از این رو افراد باید از روانشناسان کمک بگیرند. آن‌ها با برگزاری جلسات و مشاوره‌های پیش از ازدواج می‌توانند مشکلات را شناسایی کرده و برای رفع آن بهترین راهکارها را ارائه دهند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

مهم‌ترین دلایل مخالفت پدر با ازدواج دختر چیست؟

عدم تأیید شخصیت فرد، سن بالا و یا پایین پسر، وجود برادر و یا خواهر ازدواج نکرده در خانواده، بالا و یا پایین بود سطح اقتصادی خانواده پسر از جمله مهم‌ترین دلایل مخالفت پدر دختر است.

آیا همیشه ازدواج با مخالفت پدر دختر مواجه خواهد شد؟

اکثر والدین وقتی بدانند که خوشبختی دخترشان در اولویت است و این مهم توسط پسر و خانواده او به دقت مورد توجه قرار گرفته باشد، دلیلی برای مخالفت نمی‌بینند. بهتر است با اولین مخالفت موضوع را با یک مشاوره در میان بگذارید تا بهترین واکنش را نسبت به این موضوع از خود نشان دهید.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مخالفت پدر با ازدواج دختر