سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ازدواج با زن مطلقه

آیا ازدواج با زن مطلقه صحیح است؟ امروزه با تغییر الگوهای ازدواج در جامعه، افزایش آمار طلاق، تغییر سن و سال و هم چنین تغییر نگرش افراد در یک جامعه، ازدواج و نگرش افراد نسبت به آن دچار تغییرات شده و موضوع ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه نیز مطرح می‌گردد. این ازدواج نیز مانند هر ازدواج دیگری معایب و مزایایی دارد که نیازمند بررسی دقیق معیارها و ملاک‌های لازم برای یک ازدواج است. برخلاف باورعموم جامعه، این ازدواج نیز می‌تواند سرانجام خوب و خوشی برای طرفین رقم بزند. برای ازدواج بهتر و تشکیل خانواده سالم توصیه می‌شود که از یک روانشناس در این زمینه کمک بگیرید.

منبع : ازدواج با زن مطلقه

 

 

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

بررسی تفاوت های زنان مطلقه و دختران مجرد

یکی از مهم‌ترین مواردی که در ازدواج با زنان مطلقه مطرح می‌شود، مسئله سن طرف مقابل است. البته نباید از این نکته غافل شد که سن و تجربه دو موضوع متفاوت هستند و در مواردی یک خانم مطلقه با وجود سن کمتر نسبت به یک دختر مجرد، به دلیل پشت سر گذاشتن زندگی مشترک از تجربه بیشتری برخوردار است. در واقع یک خانم مطلقه دید واقع بینانه‌تری نسبت به زندگی و شروع یک رابطه مجدد دارد و به دلیل تجربه ازدواج قبلی، از مسئولیت‌ها و وظایف بعد از ازدواج و شرایط زندگی مشترک آگاهی بهتری داشته و با چشم بسته اتخاب مجددی انجام نخواهد داد.

دلایل ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه

برخی از پسران مجرد به دلایل گوناگون ترجیح می‌دهند به جای ازدواج با یک دختر مجرد، زن مطلقه‌ای را برای همسری خود انتخاب کنند. در ادامه به برخی از دلایل این ازدواج پرداخته‌ایم:

1-توقع کمتر زنان مطلقه در زندگی مشترک

زنان مطلقه به دلیل تجربه ازدواج قبلی احتمالا فرصت‌های کمتری برای ازدواج مجدد خواهند داشت و در زندگی مجدد خود قانع‌تر هستند. این توقعات کمتر شامل برگزاری مراسم ازدواج ساده و بدون تشریفات خاص، مهریه کمتر و انتظارات مالی پایین‌تر در زندگی می‌شود.

تماس با مشاور

2-ازدواج با زن مطلقه | پیدا کردن جایگزینی برای مادر

برخی از مردان در ازدواج به دنبال پیدا کردن زنی مشابه مادر خود هستند و برخی از زنان مطلقه به دلیل تجربه ازدواج قبلی و شناخت نسبی نسبت به روحیات مردان، می ‌توانند نقش مادری دلسوز برای این مردان را ایفا کنند و این هم یکی از دلایل ناخوداگاه کشش ذهنی برخی از پسران مجرد به زنان مطلقه است.

3-توانایی مدیریت زنان مطلقه در زندگی مشترک

برخی از زنان مطلقه به واسطه تجربه زندگی مشترک، توانایی مدیریت بهتری نسبت به دختران مجرد و به خصوص در اوایل زندگی مشترک دارند. همچنین زنان مطلقه در مهارت‌های خانه داری و ارتباط با خانواده همسر و برخورد با آن‌ها به مراتب پخته‌تر و با تجربه‌تر از دختران مجرد هستند و نیازی به آزمون و خطای اولیه ندارند.

4-موقعیت مالی بهتر زنان مطلقه

برخی از زنان مطلقه به دلیل ازدواج قبلی خود و احیانا دریافت مهریه و حق و حقوق خود از همسر سابق، از توانایی و تمکن مالی بیشتری نسبت به یک دختر مجرد برخوردار هستند و بسیاری از پسران مجرد که موقعیت مالی چندان مناسبی ندارند، به فکر ازدواج با این زنان و برخورداری از حمایت‌های مالی آن‌ها می‌افتند.

ازدواج از روی عشق و علاقه و شناخت و حتی ازدواج‌هایی با انگیزه‌های سودجویانه از دیگر دلایل ازدواج یک پسر مجرد با زن مطلقه است. دلایل فوق برای همه افراد صدق نخواهد کرد و دلایل زیادی برای این نوع از ازدواج وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

نکات مهم در ازدواج با زنان مطلقه

ازدواج موضوع بسیار مهمی است و به همین دلیل باید با آگاهی و شناخت کامل برای آن اقدام کرد. برخی از نکات مهم در ازدواج با زنان مطلقه به شرح زیر هستند:

1-رضایت خانواده

بسیاری از خانواده‌ها ممکن است در ابتدا با این ازدواج مخالف باشند ولی قانع کردن خانواده با دلایل منطقی بهترین راه است. خانواده بزرگ‌ترین پشتیبان هر شخص در زندگی است و نارضایتی خانواده‌ها منجر به مشکلات اساسی در زندگی زناشویی خواهد شد.

2-ازدواج با زن مطلقه | ممنوعیت ازدواج از روی دلسوزی و ترحم

ازدواجی که از روی حس ترحم و دلسوزی اتفاق بیفتد نه تنها ثمره‌ای برای هیچ کدام از طرفین نخواهد داشت بلکه پایه گذار مشکلات متعددی در آینده خواهد شد و این حس ترحم به مرور زمان منجر به خستگی از زندگی مشترک می‌گردد.

3-ازدواج بر اساس معیارهای شخصی

در هر ازدواجی چه ازدواج با دختر مجرد و چه ازدواج با زنی مطلقه، معیارهای شخصی هر فرد نقش تعیین کننده‌ای دارد و ازدواج با شخصی با معیارها و مشخصه‌های متفاوت، سرانجام خوبی نخواهد داشت.

4-عدم سرزنش همسر

در ازدواج با زن مطلقه، یادآوری ازدواج قبلی و شکست او چه در مرحله نامزدی و چه پس از ازدواج و زندگی مشترک خط قرمز اساسی به شمار می‌آید. همچنین در هنگام دلخوری و دعوا در زندگی مشترک به هیچ عنوان نباید این مسئله باعث تحقیر همسر و یادآوری ازدواج قبلی وی باشد. البته که استفاده از مفاهیمی همچون سرزنش، سرکوب، تحقیر و منت گذاشتن در تمامی انواع ازدواج مذموم و ممنوع است.

ازدواج با زن مطلقه بچه دار

ازدواج با خانومی که از ازدواج قبلی خود صاحب بچه شده است کمی شرایط را متفاوت خواهد کرد. در این نوع از ازدواج به نظر می‌رسد که الویت اول زندگی برای او، فرزندش است و همسر نفر اول زندگی او به حساب نمی‌آید؛ البته این موضوع همیشه صدق نخواهد کرد. همچنین به عنوان ناپدری وظایف و مسئولیت‌هایی جدیدی متوجه مرد خواهد شد که مستلزم ارتباط درست و صحیح با فرزند همسر خود می‌باشد.

سخن آخر

هر ازدواجی نیازمند بررسی جوانب مختلف و جستجوی معیارهای شخصی در طرف مقابل است ولی ازدواج با زنان مطلقه به دلیل تفاوت در دیدگاه‌ها و تجارب و همچنین نگاه متفاوت جامعه به این نوع از ازدواج، نیازمند بررسی و تحقیق بیشتر است. همانند مردانی که از همسر خود جدا شده‌اند، مطلقه بودن زنان به هیچ عنوان دلیلی برای انتخاب نشدن آنان نیست و امروزه تعداد زیادی از زنان با داشتن توانایی‌های برجسته، شان خانوادگی و اجتماعی بالا و حتی سن کم سابقه شکست در زندگی مشترک را داشته‌اند.

به نظر می‌رسد زنان مطلقه در صورت داشتن یک زندگی آرام، قدر موقعیت به وجود آمده را به خوبی می‌دانند و با تجربه‌ای که بدست آورده‌اند برای حفظ و بهتر شدن زندگی خود تلاش می‌کنند. در نقطه مقابل تجربه شکست مجدد در زندگی مشترک بار روانی زیادی برای زن مطلقه خواهد داشت و شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد. انتخاب بدون عجله و رفتارهای هیجانی و کمک گرفتن از مشاورین مجرب خانواده کمک شایانی به انتخاب صحیح در این نوع از ازدواج خواهد کرد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

منبع : ازدواج با زن مطلقه