سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ازدواج با شخصیت ضد اجتماعی

آیا ازدواج با شخصیت ضد اجتماعی امکان پذیر است؟ این افراد ظاهر و کلام بسیار فریبنده‌ای دارند و می‌توانند در برخورد اول اطرافیان را تحت تاثیر قرار داده و حتی آنان را دلباخته خود کنند. اما حقیقت این است که این گونه افراد تنها به دنبال منافع خود هستند و به زندگی زناشویی و فرد مقابل خود اهمیتی نمی‌دهند. رفتارهای سنگدلانه و قانون گریزی‌های شخصیت ضد اجتماعی، زندگی مشترک را با مشکلات جدی و پیچیده‌ای مواجه می‌سازد. اگر قصد ازدواج با چنین فردی را دارید، توصیه می‌شود از ویژگی‌های او و آینده‌ای که در انتطارتان است آگاهی به دست آورید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

 

منبع : ازدواج با شخصیت ضد اجتماعی

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

پیش از ازدواج، شخصیت ضد اجتماعی را بشناسید

این دسته افراد را با کمی دقت می‌توانید تشخیص دهید. افراد با شخصیت ضد اجتماعی حقوق دیگران را رعایت نمی‌کنند، تصمیمات آنی می‌گیرند و به آینده فکر نمی‌کنند. دروغ گفتن، بی احتیاطی و پرخاشگری از مشخصه‌های عمده این افراد است. شخصیت‌های ضداجتماعی عواقب اعمال منفی خود را درک نمی‌کنند و هیچ گاه احساس پشیمانی و شرمندگی ندارند. برای این گروه رسیدن به آنچه می‌خواهند مهم‌تر از هر چیزی است. در این راستا امکان دارد که به اطرافیان خود نیز صدمه وارد کنند.

آنان خودخواه، خود محور و متکبر هستند. خود را مرکز دنیا می‌بینند و انتظار دارند همه آن‌ها را ستایش کنند. خصوصیت مهم این افراد عدم احساس همدلی و رفتارسنگدلانه با مردم است. مسلما ازدواج با چنین فردی مانند سایر ازدواج‌ها پیش نمی‌رود. اگر قصد ازدواج دارید، باید ویژگی‌های این افراد را بشناسید تا در صورت مشاهده این علائم تصمیم درستی بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شخصیت ضد اجتماعی کلیک کنید.

ارتباط با شخصیت ضد اجتماعی قبل از ازدواج

شخصیت‌های ضد اجتماعی در برخوردهای اول به شدت خوش اخلاق، خوش برخورد و فریبنده به نظر می‌رسند، به گونه‌ای که شما را عاشق و دلباخته‌ی خود می‌کنند. این افراد هوش بالایی هم دارند. تا زمانی که آن‌ها را به اهدافشان برسانید با شما با احترام رفتار می‌کنند و همواره لبخند بر لب دارند. اما حقیقت این است که تنها به عنوان یک ابزار به طرف مقابلشان در رابطه نگاه می‌کنند و بعدها متوجه می‌شوید که چقدر در ابراز علاقه‌های خود به شما دروغ گفته‌اند. برای شخصیت ضد اجتماعی به غیر از خودش هیچ کس ارزشی ندارد.

اگر طرف مقابلش از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار باشد، تنها به موقعیتی که می‌تواند برای او بسازد فکر می‌کند و تنها به همین دلیل با او در رابطه می‌ماند. ممکن است در رابطه با این فرد مدام کوتاه بیایید و زمانی که او متوجه قدرت خود در برابر شما ‌شود، بیشتر سوءاستفاده می‌کند. زنان اغلب بعد از ازدواج متوجه شخصیت ضد اجتماعی همسر خود می‌شوند و بعد از سال‌ها رنج و عذاب به خاطر صلاح فرزندان به دنبال راه چاره می‌افتند.

تماس با مشاور

چرا افراد جذب شخصیت‌های ضد اجتماعی می‌شوند؟

افراد مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی به دلیل قدرت فریبندگی و جذابیت ظاهریشان، مهارت بالایی هم در جذب جنس مخالف دارند. گاه به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گمان می‌کنید در نظرش بسیار خاص و متفاوت از دیگران هستید. بسیار خوش‌تیپ و ورزشکار به نظر می‌رسد و به خوبی می‌تواند اعتماد طرف مقابل را به خودش جلب کند. ممکن است در مدت کوتاهی با شما صمیمی شوند اما همچنان با زنان دیگری نیز در ارتباط باشند و خیانت کنند. او در رابطه عاطفی بسیار شوخ طبع است و مشتاق ارتباط با شما به نظر می‌رسد.

به همین دلیل است که می‌گوییم فرد ضد اجتماع ظاهرسازی مثبتی دارد و همین امر، شناخت باطن او را در رابطه بسیار سخت می‌کند. اغلب افرادی که جذب چنین شخصیت‌هایی می‌شوند، خود دارای اعتماد به نفس پایین هستند و در برخی جنبه‌های شخصیتی مشکل دارند.

 

بیشتر بخوانید : اختلالات شخصیت دسته b (کلاستر B) چه ویژگی هایی دارند؟

 

پیامدهای ازدواج با شخصیت ضد اجتماعی

ازدواج با شخصیت ضد اجتماعی پیامدهایی دارد، اگر بعد از ازدواج متوجه نشانه های این اختلال در همسرتان شدید، پیشنهاد می کنیم مقاله برخورد با شخصیت ضداجتماعی را هم مطالعه کنید، در ادامه برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1_درگیری‌های فیزیکی

بعد از ازدواج با فرد ضد اجتماع احتمالا کارتان به درگیری و کتک‌کاری می‌کشد و او بدون هیچ پشیمانی شما را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. حتی بعد از شکایت‌های همسر در دادگاه، او به آزارهای خود به شیوه‌های مختلف ادامه می‌دهد و در نهایت کار به طلاق و جدایی کشیده می‌شود. فرزندان نیز در چنین ازدواجی بسیار آسیب می‌بینند.

2_دروغگویی شخصیت ضد اجتماعی

ممکن است به طور ناگهانی به محل کار شخصیت اجتماعی بروید و متوجه شوید که اصلا در آن‌جا کار نمی‌کند یا به طور کل اداره‌ای در آن مکان وجود ندارد! این نشان می‌دهد که همسر ضد اجتماع شما تا چه حد دروغگوست. قضیه جایی بدتر می‌شود که هیچ وقت نمی‌توانید با مچ گیری به این اخلاق او پایان بدهید و او بارها و بارها شما را متقاعد می‌کند و باز هم دروغ می‌گوید.

3_بی‌توجهی شخصیت ضد اجتماعی نسبت به همسر

شخصیت ضد اجتماعی نسبت به همسر خود بی‌توجه است و تنها به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به اهدافش به او نگاه می‌کند و زمانی که این اهداف محقق شوند دیگر به رابطه عاطفی با همسر خود اهمیتی نمی‌دهد. بعد از ازدواج متوجه می‌شوید که همسرتان دیگر مانند روزهای اول آشنایی نسبت به رابطه‌تان مشتاق نیست و علاقه‌ای به شما ندارد.

4_زندگی با همسری خلافکار

تقریبا هیچ خلافی نیست که شخص ضد اجتماع مرتکب آن نشود و به تبع شما مجبور می‌شوید مدام برای آزاد کردن او از زندان خود را درگیر ماجراها و مشکلات بسیار کنید. او ممکن است دست به کتک زدن دیگران و یا حتی قتل بزند؛ الکل و مواد مخدر مصرف کند و یا حتی دوستان خود را برای کشیدن مواد به خانه‌تان دعوت کند. واضح است که در چنین شرایطی نمی‌توانید فرزند خود را به خوبی تربیت کنید. شخصیت ضد اجتماعی اغلب توسط مراجع قضایی دستگیر می‌شود.

آیا می‌توان با شخصیت ضد اجتماعی ازدواج کرد؟

هر فردی شایسته داشتن زندگی‌ای سرشار از آرامش است. اینکه خانه برای خودتان و فرزندانتان محل امن و با آرامشی باشد حق مسلم شماست. پرخاشگری، ضرب و شتم و خود را بر حق دانستن فرد مقابلتان بخشی از نتایج ازدواج شما با فرد دچار اختلال شخصیت ضد اجتماعی است. اگر می‌خواهید جسم و روحتان هر روز در معرض آسیب نباشد و همیشه خود را بابت انتخاب نادرست سرزنش نکنید، از افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی فاصله بگیرید. اغلب افراد نمی‌توانند به سادگی اختلالات شخصیت را پیش از ازدواج در فرد مورد نظر خود شناسایی کنند به همین دلیل لازم است برای شناخت کامل کسی که قصد ازدواج با او را دارید از مشاوره پیش از ازدواج راهنمایی بگیرید تا دست به انتخابی آگاهانه و عاقلانه بزنید. برای کسب اطلاع در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

-ازدواج با شخصیت ضد اجتماعی می‌تواند موفق باشد؟

افراد مبتلا به این اختلال شخصیت به دیگران اهمیتی نمی‌دهند و ازدواج‌شان نیز برای منافع شخصی است. در شرایطی که یکی از طرفین هیچ تلاشی برای ازدواج نمی‌کند، موفقیت آن تقریبا غیر ممکن است.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : ازدواج با شخصیت ضد اجتماعی