سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ازدواج با مرد مطلقه

ازدواج با مرد مطلقه با بالا رفتن میزان بروز طلاق در جامعه افزایش یافته است. با این حال این نوع ازدواج نیاز به بررسی‌های بیشتر و بهره بردن از مشاوره پیش از ازدواج دارد چراکه فردی که در زندگی گذشته خود طلاق و جدایی را تجربه کرده، ممکن است با حساسیت‌های بیشتری همراه باشد از طرفی نیز با مزیت‌هایی نیز همراه گردد. اهمیت شناخت کافی و درست، موضوعی است که می‌تواند در بهبود روابط و زندگی پایدار اثرگذار باشد. در ادامه می‌خواهیم نکات مهم در رابطه با ازدواج مردان مطلقه، مزایا و معایب ازدواج‌های این چنینی را برایتان بیان کنیم پس همراه ما باشید.

منبع : ازدواج با مرد مطلقه

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

ازدواج با مرد مطلقه

در جامعه کنونی، ازدواج یک مرد مطلقه با دختر مجرد، در مقایسه با ازدواج دختر مطلقه با مرد مجرد، بسیار راحت‌تر پذیرفته می‌شود و حساسیت‌ها و عکس العمل‌های کمتری به همراه دارد. در واقع مردان بعد از مطلقه شدن در شرایط مناسبی برای خود شریک زندگی انتخاب می‌کنند. همچنین از مهم‌ترین دلایل پذیرفته شدن پیشنهاد ازدواج مردان مطلقه بالا رفتن سن دختران مجرد می‌باشد.

معمولاً دخترانی که شرایط زندگی آن‌ها با پیچیدگی‌های خاصی همراه بوده راهی به جز پذیرفتن مردان مطلقه ندارند. بر خلاف تصور برخی از افراد که عقیده دارند، تشکیل زندگی با فرد مطلقه نتیجه‌ای جز شکست به همراه ندارد، در حقیقت اگر در رابطه با چنین ازدواجی تمام جوانب را در نظر گرفته و به بایدها و نبایدهای آن توجه نمایید می‌توانید زندگی مشترک بسیار موفقیت آمیزی را تجربه کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

تماس با مشاور

جنبه‌های مثبت و منفی در ازدواج با مرد مطلقه

در واقع فردی که یک بار ازدواج کرده است، از زندگی قبلی خود تجربیات زیادی به همراه دارد و در هنگام مواجهه با مشکلات شاید بتواند عکس العمل مناسب‌تری از خود نشان دهد. همچنین مرد مطلقه بر اساس تجربیاتی که دارد، اشتباهات زندگی گذشته خود را تکرار نمی‌کند.

با این حال تشکیل زندگی مشترک با مرد مطلقه علاوه بر جنبه‌های مثبت، ممکن است نکات منفی زیادی نیز به همراه داشته باشد. از جمله جنبه‌های منفی و معایب ازدواج با مرد مطلقه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ممکن است مرد مطلقه، ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی شما را با همسر قبلی خود مقایسه کرده و نکات مثبت شما را نادیده بگیرد.
  • بسیاری از مردان مطلقه، ارتباط خود را با همسر قبلی‌شان به طور کامل قطع نمی‌کنند که این موضوع یکی از نکات منفی ازدواج با مردان مطلقه محسوب می‌شود و ممکن است مشکلات و آسیب‌های زیادی به همراه داشته باشد.
  • به طور معمول افرادی که یک بار طلاق و جدایی را تجربه کرده‌اند، ذهنیتی بسیار عادی و عامیانه نسبت به طلاق دارند و به محض بروز کوچک ترین مشکلی، ذهنشان به سوی طلاق و جدایی کشیده می‌شود.

نکات مهم در رابطه با ازدواج با مرد مطلقه

مرد مطلقه، شاید از لحاظ مادی نسبت به مرد مجرد از وضعیت بهتری برخوردار باشد اما این نکته را در نظر بگیرید که این فاکتورها برای شروع یک زندگی مشترک لازمند ولی کافی نمی‌باشند. بسیاری از مردان مطلقه از زندگی قبلی خود دارای فرزند هستند، بنابراین شما باید تمام جوانب را بسنجید و علاوه بر مواردی که در ادامه به آن می‌پردازیم به شناخت درستی از فرزند همسرتان نیز دست یابید. در این موارد حتما باید مشاوره قبل از ازدواج بگیرید.

سنجش خواستگار طبق معیارهای خودتان

زمانی که یک مرد مطلقه درخواست ازدواج خود را مطرح نمود، بهتر است همانند سایر خواستگارهایتان بررسی‌ها و تحقیقات لازم را در رابطه با او انجام دهید تا مشخص شود که فرد مورد نظر معیارهای لازم را دارد یا خیر. چرا که برخی از دختران وقتی با درخواست مرد مطلقه‌ای روبه رو می‌شوند، بر مبنای مطلقه بودن، درخواست وی را فوری رد می‌کنند. در حالی که ممکن است فرد مورد نظر تمام جنبه‌های مثبت را دارا باشد.

عدم دلسوزی

بسیاری از دختران به دلیل داشتن احساس دلسوزی و ترحم نسبت به مرد مطلقه، دوست دارند درخواست ازدواج او را بپذیرند. در حالی که این کار کاملا اشتباه بوده و در آینده ممکن است حس دلسوزی شما به حس نفرت تغییر پیدا کند. بنابراین هنگام تصمیم گیری در رابطه با ازدواج مرد مطلقه، به ویژگی‌های مثبت و منفی او به طور همزمان توجه نمایید.

انجام تحقیقات

تحقیق و بررسی در مورد سوابق شخصی و اجتماعی خواستگار، از جمله موارد بسیار مهمی هستند که در همه ازدواج‌ها باید مورد توجه قرار گیرند، اما در رابطه با ازدواج فرد مطلقه باید زمان و دقت بیشتری به خرج دهید چرا که در هر صورت فرد مورد نظر یک بار ازدواج کرده و از زندگی پیشین خود تجربه تلخی به همراه دارد و شما باید بدانید که در ازدواج قبلی وی چه مشکلی وجود داشته که به جدایی ختم شده است.

چه سوالاتی باید از خواستگارتان بپرسید؟

شما باید بدانید که خواستگارتان نسبت به زندگی قبلی خود چه تعهداتی دارد. چرا که بسیاری از مردان نسبت به پرداخت مهریه تعهد دارند و باید مقداری از حقوق ماهانه را به پرداخت مهریه اختصاص دهند. همچنین اگر قصد ازدواج با مرد مطلقه فرزند دار را دارید، لازم است بدانید که فرزند وی قرار است با چه کسی زندگی کند و اگر زندگی با پدر را انتخاب کرده است، آیا از شما خوشش می‌آید یا خیر.

فاصله زمانی ازدواج قبلی با ازدواج فعلی

اگر قصد ازدواج با مرد مطلقه را دارید، از زمان جدایی وی از ازدواج اول، باید حداقل دو سال گذشته باشد. چرا که بعد از گذشت دو سال، پرونده ازدواج قبلی و کشمکش‌ها و درگیری‌های آن بسته شده است. موضوع خواستگاری را با خانواده تان مطرح نموده و زمان مشخصی را برای خواستگاری رسمی اختصاص دهید. همچنین از برقراری رابطه جنسی با طرف مقابل در دوران نامزدی به شدت اجتناب کنید. چرا که شما شناخت کافی از فرد مورد نظر ندارید، بنابراین بگذارید مراحل رسمی خواستگاری و ازدواج طبق روال رسمی خود طی شود و از هر گونه عجله بپرهیرید.

در واقع با آگاهی از جنبه های مثبت و منفی شخصیتی مرد مطلقه نمی‌توان موفقیت زندگی با وی را تضمین نمود. بنابراین بهتر است از تجربه‌های یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که برای مشورت گرفتن، به هیچ عنوان به سراغ همسر سابق خواستگارتان نروید چرا که بروز اختلافات و تنش‌ها میان زوجین باعث شده هر کدام خودشان را حق به جانب بدانند و نتوانند یکدیگر را به خوبی قضاوت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

مزایای ازدواج با مرد مطلقه چیست؟

در واقع فردی که یک بار ازدواج کرده است، از زندگی قبلی خود، تجربیات زیادی به همراه دارد و در هنگام مواجه با مشکلات شاید بتواند عکس العمل مناسب‌تری از خود نشان دهد. همچنین مرد مطلقه بر اساس تجربیاتی که دارد، اشتباهات زندگی گذشته خود را تکرار نمی‌کند.

ازدواج با مرد مطلقه چه معایبی دارد؟

از معایب ازدواج با مرد مطلقه می‌توان به مواردی مانند مقایسه شما با همسر سابق، عادی بودن طلاق برای مردی که قبلا آن را تجربه کرده است، ارتباط با همسر سابق و یادآوری خاطرات او اشاره کرد.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : ازدواج با مرد مطلقه