سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمرینات کگل

آیا می‌دانید تمرینات کگل چیست و چه مزایایی دارد؟ تمرینات کگل تمریناتی هستند که سبب انقباض عضلات کف لگن شده و به همین دلیل در درمان و بهبود مشکلاتی همچون اختلال نعوظ، بی اختیاری ادرار و سایر مشکلات جنسی تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. با توجه به اینکه این تمرینات بسیار ساده هستند و هیچ هزینه و زمانی برای فرد ندارند، بهتر است که افراد این تمرینات را بلد باشند و از آن‌ها استفاده نمایند. این تمرینات برای زنان و مردان بسیار کابردی بوده و عضلات ذکر شده را تقویت خواهد کرد. در ادامه مقاله به بررسی کامل تمرینات کگل و موارد استفاده آن می‌پردازیم. 

منبع : تمرینات کگل | فوائد تمرینات کگل برای مردان و زنان

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

تمرینات کگل در چه مواردی قابل اجراست؟

_درصورتی که مثانه دچار بیش فعالی باشد

_بی‌اختیاری در ادرار (مثلا هنگام خنده و یا عطسه) وجود داشته باشد

_اختلال نعوظ در مردان

تماس با مشاور

_ بروز زودانزالی در مردان

_  آمادگی برای بارداری

_ پایین بودن کیفیت رابطه جنسی برای خانم ها و آقایان

_ بعد از زایمان

_در مواردی که (به خصوص مردان) دچار عفونت‌های اداری باشند

 

بیشتر بخوانید : درمان زود انزالی | قرص ها و راه درمان زودانزالی مردان

 

میزان موفقیت آمیز بودن نتایج تمرین کگل

به جهت اینکه تمرینات کگل بدون ابزار ورزشی خاصی انجام می‌گیرد و برای آموزش آن نیاز به پرداخت هزینه‌های زیادی جهت کلاس‌های آموزشی نیست باید گفت میزان موفقیت در انجام این تمرینات بستگی زیادی به عملکرد شخص دارد. این تمرین قابلیت اجرا در هر زمان و مکانی را دارد و وقت کمی برای انجام ان کافی است به همین دلیل هر چقدر بر انجام آن مداومت بیشتری شود، دستیابی به نتایج بهتر امکان‌پذیرتر خواهد بود.

 

مزایای استفاده از تمرینات کِگل برای زنان

1. سفت شدن واژن: این تمرین قابلیت این را دارد که از شل شدن واژن زن در اثر رابطه جنسی جلوگیری نماید و به اصطلاح آن را سفت کند.

2. درمان بی اختیاری ادرار: چنانچه زنان کنترلی بر روی ادرار خود ندارند و در هنگام خندیدن یا سرفه کردن متوجه دفع بدون کنترل ادرار می‌شوند، می‌توانند با انجام تمرینات کگل اقدام به بهبود مشکل خود نمایند.

3. بهبود و توانایی ارگاسم: به دلیل اینکه در هنگام ارگاسم، عضلات کف لگن نقش مهمی دارند، انجام تمرینات کگل باعث بهبود ارگاسم می‌شود. عضلات کف لگن باعث احساس لذت بیشتر در زمان ارگاسم شده و زمانی که سفت‌تر باشند ارگاسم طولانی‌تر انجام می‌گیرد و زنان لذت بیشتری را احساس می‌کنند.

4. افزایش خون رسانی به لگن: انجام تمرینات کگل حجم خون رسانی به لگن را تا حد زیادی بالا برده و سبب تقویت برانگیختگی‌های جنسی می‌شود.

5. آمیزش جنسی راحت‌تر: اگر زنان به افتادگی لگن دچار باشند در هنگام آمیزش جنسی و دخول درد وحشتناکی را متحمل خواهند شد، به همین دلیل انجام تمرینات کگل می‌تواند عضلات لگن را تقویت کرده و از شدت درد در هنگام دخول بکاهد.

 

بیشتر بخوانید : زودانزالی چیست | شناسایی نشانه ها و علت زود انزالی

 

مزایای استفاده از تمرینات کگل برای مردان

1. تقویت ماهیچه‌های لگن: مردانی که به دلایل خاص مجبور به عمل جراحی پروستات می‌شوند معمولا ضعیف شدن ماهیچه‌های کف لگن را تجربه خواهند نمود که در این موارد انجام مداوم تمرینات کگل توصیه می‌شود.

2. تسریع روند درمان دیابت و مثانه پیش فعال: چنانچه مردان دچار بیماری دیابت هستند و با پرکاری مثانه رو به رو شده‌اند، می‌توانند به واسطه انجام این تمرینات روند درمان را تسریع بخشند.

3. کمک کننده به درمان بی اختیاری ادراری: اگر مردان از بی اختیاری ادارای رنج می‌برند، می‌توانند با انجام تمرینات کگل به بهبود مشکل خود کمک کنند.

 

روش انجام تمرینات کگل

به منظور انجام تمرینات کگل بدن باید در حالتی آرام قرار بگیرد. بهتر است روی زمین یا تخت خواب دراز بکشید و مراحل زیرا انجام دهید.

_نفس عمیق کشیده و عضلات لگن را شل کنید.

_با منقبض کردن عضلات لگن به مدت 3 تا 6 ثانیه، هوای داخل شکم را به بیرون انتقال دهید. (همراه با دم و بازدم عمل منقبض و منبسط کردن عضلات لگن را انجام دهید)

_حداقل ده بار در طول روز این تمرینات را انجام دهید.

نکته: به همان نسبت که منقبض کردن را انجام می‌دهید باید زمانی را برای راحت گذاشتن عضلات لگن اختصاص دهید. به طور مثال اگر 3 تا 6 ثانیه به انقباض اختصاص می‌دهید به همین میزان باید عضلات لگن را راحت بگذارید.

چنانچه با 3 تا 6 ثانیه انجام این تمرین، متحمل درد نشده باشید و خستگی در قسمت لگن احساس نکرده‌اید، می‌توانید زمان 3 تا 6 ثانیه را به 6 تا 10 ثانیه افزایش دهید. فقط باید حتما به همان نسبت زمان صرف شده جهت انقباض عضلات لگن، به راحت گذاشتن عضلات این قسمت، زمانی را اختصاص دهید.

 

زمان مناسب برای انجام تمرینات کگل

به جهت اینکه انجام تمرینات کگل در هر شرایطی از جمله ایستاده یا نشسته قابل اجراست و محدودیتی در این مورد وجود ندارد، می‌توانید خود را ملزم کنید که در زمان مسواک زدن یا تلویزیون دیدن این تمرینات را انجام دهید. به این ترتیب انجام دادن این تمرینات را فراموش نخواهید کرد.

 

توصیه‌هایی خواندنی

_در زمان ادرار نمودن سعی کنید در پایان عضلات لگن را منقبض نمایید تا اطمینان حاصل شود که قطره‌ای از ادرار در مجاری ادرار باقی نمانده است.

_اگر فکر می‌کنید در زمان‌هایی مانند خندیدن یا سرفه کردن دچار بی‌اختیاری ادرار می‌شوید، قبل و بعد از این واکنش‌ها عضلات لگن را منقبض نمایید.

_برای آگاهی بیشتر در زمینه انجام صحیح تمرینات کگل می‌توانید با یک روانشناس متخصص در این زمینه صحبت کنید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

تمرینات کگل چه مزایایی دارد؟

این تمرینات برای زنان و مردان مزایای متعددی را به همراه دارد که از آن‌ها می‌توان به سفت شدن واژن، درمان بی‌اختیاری ادرار، بهبود و توانایی ارگاسم در زنان و تقویت ماهیچه‌های لگن و درمان بی‌اختیاری ادرار در مردان را اشاره کرد.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : تمرینات کگل | فوائد تمرینات کگل برای مردان و زنان