سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تردید در ازدواج

تردید در ازدواج یکی از اتفاقاتی است که پیش از ازدواج به سراغ افراد می‌آید. در واقع شک و تردید مانع بزرگی برای بستن پیوند زناشویی است و افراد بسیاری به خاطر شک‌های مداوم، فرصت‌های ازدواج خود را از دست داده و تا ابد مجرد مانده‌اند. از طرفی هم نباید برای ازدواج سریع‌تر، شک و تردیدهای خود در این زمینه را رها کرد چراکه برخی از این تردیدها کاملا صحیح و به جا هستند و باید به آن‌ها توجه نمایید. شک و تردید در ازدواج علت‌های مختلفی دارد که در این بخش قصد تحلیل و پرداختن به این مطلب را داریم. در ادامه راهکارهایی را بیان می‌کنیم تا با بهره گیری از آن‌ها به شک و تردیدهای خود درباره ازدواج پایان دهید.

منبع : 

تردید در ازدواج

رفع دودلی در تصمیم ازدواج

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

تردید در ازدواج

هنگامی که در موقعیت ازدواج قرار می‌گیرید ممکن است تردید به سراغتان بیاید به طوری که مدام در ذهن شما سوالات مختلفی شکل بگیرد. این سوالات دامن زننده حس تردید در شما هستند که نباید آن‌ها را سرکوب نمایید بلکه باید به یک به یک سوالات، پاسخ دهید. برخی از این سوالات عبارتند از “آیا زوج مناسب و قابل اعتمادی برای من می باشد؟” و  “آیا با او خوشبخت می شوم؟ ” و ده‌ها سوال دیگر که باید به آن‌ها پاسخ دهید تا با اطمینان خاطر ازدواج کنید.

موضوع ازدواج اهمیت زیادی دارد و شما باید پس از فکر کردن بسیار و رفع تردیدهای خود و مشورت با افراد خبره پاسخ مثبت دهید. ازدواج زندگی شما را دگرگون خواهد کرد و برای اینکه این دگرگونی مثبت باشد، باید با دید کامل‌تر و مطمئن‌تری به انجام آن دست زد تا در آخر به پشیمانی ختم نشود. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما مشاوره ازدواج دریافت نمایید.

 

تماس با مشاور

چه عواملی موجب تردید در ازدواج می شوند؟

قطعا دغدغه‌ها و نگرانی‌های افراد در مورد ازدواج متفاوت است و عوامل مختلفی هم به تردیدها و نگرانی‌های زوجین دامن می‌زنند. برای نمونه، هنگامی که فردی مدام شاهد طلاق و کدورت میان زوجین زیادی است و اکثر افرادی که می‌شناسد در زندگیشان موفق نیستند، دچار تردید شده و در مورد اینکه ازدواج کند یا خیر مردد می‌شود.

از عوامل دیگری که موجبات تردید برای ازدواج را فراهم می‌کنند می‌توان به شنیدن اخبار و حوادث منفی، ترس از طلاق و پشیمانی از ازدواج، ترس از خیانت دیدن یا عدم توانایی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و… اشاره نمود. همه این موارد به تنهایی می‌توانند یک فرد را تا ابد مجرد نگه داشته و مانع ازدواجش شوند.

 

راهکارهایی در جهت اطمینان از ساختن یک زندگی موفق

1. صحبت با طرف مقابل خود درباره مسائل گوناگون پیش از ازدواج (در مورد همه مسائل از اعتقادات گرفته تا شرایط مالی و میزان تمایل به روابط جنسی و… را از او بپرسید تا متوجه شوید با یکدیگر وجه مشترکی دارید یا خیر)

2. به چالش کشیدن طرف مقابل خود (برای نمونه او را عصبانی کنید و ببینید چگونه با شما رفتار می‌کند)

3. مشورت و راهنمایی از مشاور ازدواج

4. تحقیق‌های دقیق و همه جانبه

 

اشتباهات رایج در جهت رفع تردید در ازدواج 

برخی از افراد هنگام مواجه با شک و ترید برای ازدواج، راهکارهای اشتباهی را به کار می‌گیرند که به شرح زیر می‌باشد:

1. بعد از ازدواج با خانواده اش قطع ارتباط می کنم

عدم رضایت از خانواده طرف مقابل، حس تردید فرد را دو چندان کرده و متاسفانه برخی افراد با این تصور که “بعد از ازدواج رابطه‌ای با خانواده همسرم برقرار نمی‌کنم” خود را در شرایط بدی قرار می‌دهند. از آنجایی که بیشتر زنان و مردان به ارتباط با خانواده خود تمایل دارند، این واکنش موجب از هم گسستن پیوند زناشویی می‌شود. بنابراین برای رفع تردید خود در مورد این قضیه نباید راه قطع ارتباط را در پیش گرفت.

2. بعد از ازدواج او را مجبور به قطع ارتباط با دوستانش می کنم

عده‌ای نیز وقت بسیاری را با دوستانشان می‌گذرانند که این موضوع زمینه ایجاد تردید در طرف مقابل را افزایش می‌دهد و برای رفع این تردید خود با این جمله که همسرم را مجبور به قطع ارتباط با دوستانش می‌کنم، به خودش دلگرمی می‌دهد. متاسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند که رفت و آمد و وقت گذراندن با دوستان کار اشتباهی است و باید از انجام آن جلوگیری شود.

در صورتی که این نگرانی کاملا بیهوده و غیرمنطقی است زیرا شما باید نگران شخصیت دوستان همسرتان باشید نه صرفا ارتباط با یک دوست. داشتن دوست نه تنها ضرری ندارد بلکه برای روحیه انسان‌ها بسیار مفید می‌باشد ولی از طرفی هم نباید به هر شخصی اعتماد کرد و باید بهترین فرد را برای دوستی برگزید. اگر در رابطه با دوستان مشکل دارید، می‌توانید از همسرتان بخواهید که دوستانش را به خانه نیاورد و در بیرون از منزل با هم وقت بگذرانند.

3. بعد از ازدواج عاشق همسرتان می شوید

این جمله‌ را حتما برای یک بار هم که شده در زندگی‌تان شنیده‌اید. در واقع اینگونه است که شما باید از طرف مقابل خود خوشتان بیاید تا بعد ازدواج عشق ایجاد شود، نه اینکه او را نپسندید و اصرار داشته باشید که بعدها ممکن است عاشق او شوید. پس این راه برای برطرف نمودن تردید اشتباه است و دوست داشتن اولیه برای پیوند ازدواج بسیار مهم است.

4. بعد از ازدواج اخلاق های بد همسرم را ترک می دهم

عادت‌ها و رفتارهای یک انسان را تا زمانی که خودش نخواهد نمی‌توان درست کرد. این جمله که برای رفع تردید در ازدواج به کار می‌رود، منجر به جدایی‌های بسیاری شده است. بنابراین اگر فردی رفتارهای زشت و زننده‌ای دارد هرگز او را به عنوان همسر خود انتخاب نکنید. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

 

سوالات متداول

_آیا ازدواج با تردید کار درستی است؟

خیر چرا که شما هنوز به سوالات ذهن خود پاسخ نداده‌اید و این عدم اطمینان کافی بر زندگی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

_کدام راهکار برای حل مشکل تردید در ازدواج بهترین است؟

افزایش آگاهی و دانش در مورد ازدواج و شناخت جنس مخالف می‌تواند تا حد زیادی این شک را از بین ببرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تردید در ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : تردید در ازدواج