سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شب زفاف

آیا از رسوم و اصول شب زفاف آگاهی دارید؟ در شب زفاف اولین رابطه جنسی میان زن و شوهر انجام می‌شود. در گذشته رسم‌هایی همچون لزوم رابطه جنسی در شب عروسی و تحویل دستمال خونی به خانواده‌ها وجود داشت اما امروزه این رسوم در اکثر خانواده‌ها منسوخ شده‌اند. اما در هر حال اولین رابطه جنسی استرس و اضطراب زیادی را برای زوجین به وجود می‌آورد که این اضطراب نیز می‌تواند کیفیت رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار دهد. با آگاهی از اصول صحیح رابطه جنسی، می‌توانید استرس و اضطراب را به حداقل برسانید و رابطه جنسی عالی را با همسر خود تجربه نمایید. روابط جنسی بخش مهم و با اهمیتی از زندگی مشترک را تشکیل داده و در تحکیم بنیان خانواده تاثیر می‌گذارد. با دریافت مشاوره ازدواج آموزش های لازم را نیز می‌توانید دریافت کنید.

منبع : شب زفاف

وظایف عروس و داماد در شب عروسی

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

شب زفاف

شب زفاف به اولین رابطه جنسی یک تازه عروس و داماد گفته می‌شود. معمولا این مراسم بعد از عقد و عروسی گرفته می‌شود. از رسوم بسیار قدیمی شب زفاف این است که پدر عروس، دست زوجین را در مقابل اتاق حجله به هم می‌دهد و مادر عروس دستمال خونی را تحویل می‌گیرد. البته این رسوم امروزه در بسیاری از خانواده‌ها فراموش شده اما با این‌حال برخی دیگر اهمیت بسیاری زیادی به آن می‌دهند. 

 

چگونگی ارتباط جنسی در شب زفاف

شب زفاف می‌تواند خاطرات تعیین کننده‌ای را برای کل دوران زندگی مشترک به وجود آورد. اگر زندگی زناشویی خوب شروع شود یک زندگی مشترک خوب به وجود می‌آید ولی اگر زندگی زناشویی شروع خوبی نداشته باشد، باعث به‌وجود آمدن احساسات ناخوشایند بین زوجین می‌گردد. پس باید به شروع رابطه جنسی خود توجه ویژه‌ای داشته باشید تا احتمال موفقیت زندگی افزایش یابد. معمولا توصیه می‌شود که به‌خاطر خستگی و استرس در طی مراسم عقد و ازدواج، اولین ارتباط جنسی بلافاصله بعد از عروسی صورت نگیرد بلکه می‌توان این ارتباط را در زمان مناسبی که عروس و داماد احساس آرامش دارند انجام داد. برای آغاز رابطه جنسی عروس و داماد باید از نظر روحی و جسمی سالم بوده و در شرایط مناسبی قرار داشته باشند.

تماس با مشاور

عروس و داماد هر دو برای برقراری ارتباط جنسی باید علاقه‌مند باشند و رضایت یکدیگر را قبل از رابطه جنسی جلب کنند و از ارتباط جنسی اجباری پرهیز نمایند. زوجین باید با رغبت و میل و آرامش خاطر با‌ یکدیگر همبستر شوند. لذت بردن هنگام آمیزش، محبت، علاقه و دلگرمی زن و مرد را زیادتر کرده و نظام خانوادگی را استحکام می‌بخشد. به همین دلیل فراهم کردن شرایط لازم برای آمیزش زن و شوهر تاکید می‌شود.

 

دلایل استرس و اضطراب در شب زفاف

از مهم‌ترین و شوایع‌ترین دلایل استرس و نگرانی در شب زفاف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. درد دخول

یکی از دلایل استرس و اضطراب عروس خانوم‌ها احساس درد در هنگام پاره شدن پرده بکارت است. اما باید این را بدانید که اگر رابطه جنسی با عاشقانه باشد و زن و شوهر معاشقه‌ای لذت‌بخش با یکدیگر داشته باشند، از لحاظ روحی و جسمی آمادگی لازم را پیدا می‌کنند. در این صورت عمل آمیزش راحت‌تر و بدون درد انجام خواهد شد.

2. عدم خونریزی

دلیل دیگر اضطراب و استرس نداشتن خونریزی در شب زفاف است، نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است اگر دختری دارای پرده از نوع ارتجاعی باشد خونریزی اولیه را ندارد پس مرد باید این نکته را بداند که عدم خونریزی نشانه رابطه جنسی قبلی و عدم باکرگی نیست.

3. شرم و خجالت

دلیل بعدی این است که امکان دارد بعضی از دختران به‌خاطر از دست دادن پرده بکارت خود احساس شرمندگی و خجالت کنند و این‌که تبدیل به یک زن کامل شوند برایشان استرس‌زا و مضطرب کننده خواهد بود.

4. خستگی

موضوع بعدی که باید به آن توجه کرد این است که چون عمل زفاف در شب عروسی اتفاق می‌افتد، عروس و داماد بسیار خسته هستند و تحت فشار بوده‌اند که این خودش باعث استرس و اضطراب می‌شود. البته این رسم در گذشته در شب عروسی انجام می‌شده اما امروزه در شب قبل یا بعد از عروسی انجام می‌شود تا از لحاظ روحی و جسمی در شرایط بسیار عالی صورت گیرد.

5. ترس از بارداری

دلیل دیگر اضطراب، ترس از حامله شدن در شب زفاف است. اگر عروس و داماد اطلاعات خودشان را در زمینه بارداری بالا ببرند و از روش‌هایی جلوگیری از بارداری به خوبی مطلع باشند دیگر دچار استرس و اضطراب نخواهند شد.

 

وظیفه مرد در شب زفاف

باید به این نکته توجه داشت که شب زفاف فقط برای داشتن یک رابطه جنسی با همسر نیست. این شبی مبارک است که زوجین باید به یکدیگر عشق بورزند و به هم نزدیکتر شوند تا ارتباط جنسی بهتری با هم برقرار کنند. نکاتی که مردان در شب زفاف باید رعایت کنند این است که قبل از نزدیکی حتما حمام کرده و بوی عطر بدهد زیرا بوی بد و عرق روی تمرکز همسر اثر منفی می‌گذارد. بهتر است با همسر خود صحبت کرده و عمل زفاف را به شب بعد از عروسی موکول کنید تا با این همه خستگی و اضطراب این عمل انجام نشود. باید نیازهای عاطفی همسر خود را قبل از هم‌بستر شدن کاملا بشناسید. همسر را در آغوش گرفته و با هم صحبت‌های عاشقانه داشته باشید و زمانی عمل زفاف را انجام دهید که همسرتان تمایل بیشتری به آن دارد.

 

آداب شب زفاف

آداب شب زفاف یعنی مقدمات و شرایط لازم برای هم‌بستر شدن عروس و داماد مهیا شود و طرفین نیازهای عاطفی یکدیگر را در زمان آمیزش به خوبی بشناسند و آن‌را رعایت کنند. رعایت بهداشت ظاهری مثل مسواک زدن، خوش‌بو بودن و امثال آن در زمان آمیزش جنسی باید رعایت شود و از نکات بهداشتی آمیزش آگاهی کامل داشته باشند.

کیفیت هم‌بستر شدن با همسر و انجام رفتار جنسی مثل سایر جانداران غریزی نیست بلکه آموختنی است و باید روش صحیح آن‌را یاد گرفت. برای از بین بردن اضطراب و تشویش فضای مهربانانه همراه با عشق و محبت فراهم گردد تا اعتماد طرفین نسبت به هم جلب شود. همچنین باید اصولی که طرفین را به اوج لذت جنسی می‌رساند را نیز مد نظر قرار داد تا رابطه جنسی با باکیفیتی تجربه شود.

 

سوالات متداول

_چرا برخی زنان در شب زفاف دچار ترس و استرس می‌شوند؟

عواملی مثل درد ‌هنگام پاره شدن پرده بکارت، نداشتن خونریزی در شب زفاف، احساس خجالت و شرمندگی به‌خاطر از دست دادن پرده بکارت، خستگی و تحت فشار بودن در شب عروسی و ترس از حامله شدن در اولین ارتباط جنسی باعث استرس می‌شود.

_مهم‌ترین وظیفه مرد در شب چیست؟

رعایت بهداشت ظاهری، آموختن روش صحیح ارتباط جنسی در شب زفاف و آماده‌سازی همسر از لحاظ روحی و جسمی قبل از آمیزش است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شب زفاف می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : شب زفاف