سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترک خود ارضایی

آیا در مورد اهمیت و روش های ترک خود ارضایی اطلاعی دارید. خود ارضایی به خودی خود امری است که در فرایند رشد و رسش جنسی اکثر افراد آن را تجربه می کنند. با این حال تکرار مکرر این رفتار و تبدیل شدن آن به یک عادت می‌تواند منجر به نوعی وابستگی روانی شود. به همین خاطر متخصصین پرداختن وسواسی به خود ارضایی را به عنوان نوعی اعتیاد در نظر می گیرند و به کمک روش های گوناگون از جمله رویکرد شناختی رفتاری برای بهبود آن تلاش می‌کنند. با خواندن این مقاله و دریافت مشاوره جنسی می توانید برای تغییر این عادت اقدامی موثر کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

ترک خود ارضایی

مشاوره برای درمان و ترک خودارضایی

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

خود ارضایی چیست؟

خود ارضایی به معنای انجام هرگونه فعالیت خود تحریکی است که بدون مشارکت فرد دیگر انجام می‌شود و می‌تواند به تجربه لذت جنسی، ارگاسم و انزال کمک کند. خود ارضایی در هر دو جنس و در سنین مختلف دیده می‌شود. بسیاری از افراد برای کشف لذت‌های جنسی از دوران بلوغ خود ارضایی را تجربه می‌کنند. با این حال عواملی نظیر عدم دسترسی به شریک جنسی در سایر سنین و یا نارضایتی جنسی در رابطه با همسر باعث می‌شود که افراد این رفتار را تکرار نمایند.

 

اهمیت ترک خود ارضایی

خود ارضایی به نوبه خود امری است که بسیاری از افراد در فرایند رسش و رشد جنسی خود آن را تجربه می‌کنند. با این حال میزان و فواصل این رفتار اهمیت بسیاری دارد. چرا که عمل خودارضایی مدارهای پاداش در مغز را فعال می‌کند، پس ممکن است ذهن به آن عادت کرده و درگیر نوعی اعتیاد شود. در این شرایط فرد مشغولیت ذهنی بسیار زیادی با خودارضایی پیدا کرده و برای انجام آن نوعی فشار و اجبار در درون خود حس می‌کند.

این امر در نهایت می‌تواند از نظر روانی شما را به هم ریخته و عملکردتان را در زندگی روزمره با اختلال مواجه سازد. به همین دلیل بسیار مهم است که بتوانید رفتار خود ارضایی را مدیریت کرده و اجازه ندهید کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرد. کمک گرفتن از یک متخصص در حوزه سلامت روان از جمله روانشناس و مشاور از جمله گزینه‌هایی است که می‌تواند به طور موثری در ترک خود ارضایی به شما کمک نماید. برای دریافت مشاوره جنسی تلفنی کلیک کنید.

 

توصیه هایی برای ترک خود ارضایی

اگر احساس می‌کنید که خود ارضایی برای شما به یک عادت غیرقابل کنترل تبدیل شده و در عملکرد روزمره‌تان به هر نحوی اختلال ایجاد کرده است؛ لازم است به برخی توصیه ها برای مدیریت این رفتار عمل کنید تا از تاثیر آن بر زندگی خود بکاهید. از جمله مهم‌ترین این نکات عبارتند از:

1- خودتان را مشغول نگه دارید

تلاش کنید فرصت‌های خود ارضایی را در طول روز برای خود محدود کنید. برای این امر بهتر است برنامه‌ای برای خود بچینید که به واسطه آن در فعالیت‌های هیجان بخش و درگیرکننده‌ای مشارکت داشته باشید. در حقیقت بسیار اهمیت دارد که انرژی روانی شما در جایی تخلیه شده و مشغولیت ذهنی کافی با مسائل دیگری داشته باشید.

2- ترک خود ارضایی با ورزش کردن

ورزش کردن چه به صورت ورزش های هیجان انگیز و مفرح چه به صورت ورزش‌های آرام بخشی نظیر یوگا می‌تواند در کنترل خود ارضایی کمک کند. در واقع ورزش‌های هوازی از طریق تخلیه انرژی و یوگا از طریق افزایش احساس آرامش و کاهش تنش‌های جسمانی در ترک خود ارضایی کمک خواهند کرد.

3- احساسات‌تان را با یک درمانگر در میان بگذارید

آنچه بیش از هر چیز خود ارضایی را دردسر ساز می کند احساس شرم یا گناهی است که افراد پس از آن تجربه می‌کنند. این احساسات می‌توانند ریشه در عقاید مذهبی، اخلاقی و فرهنگی داشته باشند. برای ترک صحیح خود ارضایی لازم است که بتوانید بر روی پیامدهای روانی منفی که برایتان به بار آورده نیز کار کنید و سلامت روان خود را مجددا بازیابید. صحبت کردن با یک درمانگر و در میان گذاشتن احساسات منفی خود در مورد خود ارضایی به شما کمک می‌کند تا فشار کمتری را تحمل کنید و با روش‌های مدیریت احساسات منفی آشنا شوید.

4- کم تر تنها بمانید

کنترل رفتار آن هم زمانی که تنها هستید و در اوقات فراغت به سر می‌برید بسیار دشوارتر از سایر زمان هاست. در نتیجه بهتر است تلاش کنید کمتر تنها بمانید و زمان بیشتری را در جمع و با سایر افراد سپری کنید. برای مثال شما می‌توانید فعالیت‌های ساده‌ای نظیر دیدن یک بازی فوتبال یا تماشای یک سریال را به جای تنهایی در کنار دوستان‌تان انجام دهید و به این ترتیب دیگران را در اوقات فراغت خود شریک کنید.

5- تماشای پورنوگرافی را متوقف نمایید

یکی از عواملی که در ابتدا فرد را برای انجام خود ارضایی تحریک می‌کند دیدن تصاویر مستهجن و پورنوگرافی است. در واقع تا زمانی که فیلم‌ها و تصاویر با این محتوا در دسترس هستند غلبه بر خود ارضایی بسیار سخت خواهد بود. در نتیجه لازم است تلاش کنید دسترسی خود را به این محتواها محدود کنید. اگر به دیدن این محتواها عادت کرده‌اید تلاش کنید کامپیوتر شخصی خود را در محلی از خانه قرار دهید که دیگران نیز به آنجا رفت و آمد دارند. تلاش کنید بیشتر زمانی که باید پای کامپیوتر سپری می‌کنید را در این مکان بگذرانید تا کمتر برای دیدن پورنورگرافی وسوسه شوید.

6- زمان های دردسر ساز را شناسایی کنید

تلاش کنید با دقت در رفتارهای خود دریابید بیشتر در چه زمان‌هایی برای انجام خود ارضایی احساس فشار و اجبار می‌کنید. برای مثال ممکن است اکثرا شب‌ها قبل از خواب یا صبح هنگام و در حین دوش گرفتن دچار وسوسه برای خود ارضایی شوید. شناسایی دقیق زمان‌های دردسرساز به شما و درمانگرتان کمک می‌کند که بدانید چه زمان‌هایی باید مداخلات جدی‌تری انجام دهید.

7- عوامل تحریک کننده درونی را بشناسید

عوامل تحریک کننده خود ارضایی همواره مربوط به مسائل محیطی و پیرامونی نیستند. گاهی دچار شدن به برخی هیجانات و احساسات از درون ما را برای عمل خود ارضایی تحریک می‌کنند. برای مثال برخی افراد زمانی که تحت فشار هستند و تنش بسیاری تجربه می‌کنند بیش از سایر زمان‌ها برای خود ارضایی وسوسه می‌شوند. شناسایی عوامل درونی به شما کمک می‌کند تا بدانید باید روی چه عواملی کار کنید و از درمانگرتان در مورد چه مسائلی کمک بگیرید.

 

ترک خود ارضایی به کمک درمان های روان شناختی

توصیه‌هایی که در مورد ترک خود ارضایی گفته شد زمانی بیشترین تاثیرگذاری را دارند که به کمک یک متخصص روانشناس اجرا شوند. شما در جریان جلسات روان‌درمانی می‌توانید ریشه مشکلات خود را شناسایی کنید تا با تکنیک‌های بیشتری برای غلبه بر وسوسه خود ارضایی آشنا شوید. همچنین درمانگر به شما کمک می‌کند تا پیامدهای منفی ناشی از خود ارضایی را نیز مورد توجه قرار داده و در صورت وجود مشکلاتی نظیر افسردگی و اضطراب آن‌ها را نیز مورد درمان قرار دهید. در نتیجه لازم است که برای گرفتن نتایج موثرتر از یک درمانگر برای حل مشکلات خود کمک بگیرید.

سوالات متداول

– آیا خود ارضایی می تواند عوارض جسمانی خاصی داشته باشد؟

برخلاف باورهای عمومی در مورد آسیب های جسمی ناشی از خود ارضایی پژوهش ها این موضوع را تایید نمی کنند. در واقع مطالعات نشان می دهند تکرار بیش از حد خود ارضایی بیش از اینکه باعث مشکلات جسمانی شود ذهن و روان فرد را درگیر کرده و موجب آسیب های روان شناختی می شود. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می توانید از طریق شماره _ با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

منبع : ترک خود ارضایی