سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخشش خیانت

آیا بخشش خیانت ممکن است؟ ازدواج به معنای ایجاد یک پیمان بین زن و شوهر و تعهد آن‌ها به یکدیگر است که با مدیریت صحیح می‌تواند نقش مهمی در ایجاد صمیمیت و محبت بین زوجین داشته باشد اما خیانت یک عامل بسیار مهم و تجربه‌ای تلخ و سخت است که منجر به از بین رفتن اعتماد متقابل بین زوجین خواهد شد. در شرایطی که یکی از زوجین متوجه خیانت از جانب طرف مقابل می‌شود برای او این سوال پیش خواهد آمد که آیا بخشیدن طرف مقابل درست است؟ اگر به این سوال پاسخ مثبت بدهید باید به دنبال راهکار‌هایی برای بخشش خیانت همسرتان باشید. با این حال به این نکته توجه داشته باشید که بخشیدن خیانت همسر موضوع بسیار چالش برانگیزی در زندگی شما خواهد بود که بهتر است در طی این فرایند از یک مشاور کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

بخشش خیانت

راه های بخشیدن همسر چیست

بخشیدن همسر

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

آیا بخشش پس از خیانت صحیح است؟

باید بدانید که بخشش سخت است ولی غیر ممکن نیست. با این حال گذشت کردن و بخشیدن کسی که خیانت کرده و بازسازی اعتماد و ترمیم یک رابطه متلاشی شده کار بسیار سختی می‌باشد. در این مواقع بهترین کسی که می‌تواند به زوجین کمک کند یک مشاور با تجربه است. کسانی که خیانت می‌بینند بعد از مدتی به این فکر می‌کنند که باید ببخشند یا بروند؟ بار دیگر باید اعتماد کنند و زندگی‌شان را حفظ کنند یا لازم است او را ترک کنند؟ یک مشاور خانواده با‌تجربه با این وضعیت‌ها آشنا بوده و با راهنمایی‌ها و توصیه‌های حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را در این مورد بگیرید.

نجات دادن زندگی پس از خیانت به تلاش و همدلی زوجین نیاز دارد و اینکه زن و شوهر هر دو مصمم به حفظ زندگی‌شان هستند یا نه؟  برای ترمیم رابطه و جلب اعتماد به یکدیگر، زوجین باید دلایل اصلی خیانت را مشخص کرده و برای رفع آن‌ها اقدام کنند. بخشیدن یک امر حکیمانه است اما در مورد خیانت چندان هم حکیمانه نیست زیرا نمی‌توانید آن را به راحتی فراموش کنید. به هر حال انتخاب با خود شماست، اینکه بخواهید دوباره به همسرتان اعتماد کنید و دوستش داشته باشید کاملا به نظر و شرایط خودتان بستگی دارد. اما فراموش نکنید تحت هیچ شرایطی هیجانی عمل نکنید و تصمیم آنی نگیرید و حتما تحت نظارت یک زوج درمانگر و روانشناس تصمیم بگیرید. برای دریافت مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

موانع موثر در بخشیدن خیانت 

برای بخشیدن خیانت موانع مختلفی وجود دارد که به شرح زیر می‌باشند:

1. از بین رفتن اعتماد

اعتماد متقابل عامل مهمی است که می‌تواند سبب تقویت روابط عاطفی گردد . به عبارتی می‌توان گفت که اعتماد متقابل ستون زندگی مشترک است و هر رابطه انسانی برای تداوم و پایداری به اعتماد متقابل احتیاج دارد و بدون وجود این اعتماد هیچ همدلی بین شما و همسرتان به وجود نخواهد آمد. پس برای داشتن روابط عاطفی سالم و متعادل به اعتماد یکدیگر نیاز دارید.

نخستین مشکلی که خیانت با خود به همراه خواهد داشت این است که شما احساس می‌کنید از اعتمادتان سواستفاده شده و احتمالا توانایی اینکه مجددا به شریک عاطفیتان اعتماد کنید را از دست خواهید داد. سلب اعتماد یکی از جدی‌ترین موانع در بخشیدن خیانت است که باید برای درمان آن چاره‌ای پیدا کنید. کمک گرفتن از روانشناسان خانواده به شما کمک می‌کند تا بتوانید اعتماد از دست رفته خود را مجددا بازسازی کنید و معمولا توصیه می‌شود بدون اقدام برای بهبود وضعیت اعتماد متقابل، مجددا زندگی مشترک خود را شروع نکنید زیرا این موضوع باعث بروز مشکلات جدی در آینده زندگی مشترک شما خواهد شد.

2. بخشش خیانت | نقض حقوق طرف مقابل

در زندگی زناشویی شما و همسرتان هردو باید حقوق انسانی همدیگر را رعایت کنید و توجه داشته باشید از لحظه‌ای که پیوند زناشویی بین شما بسته می‌شود دوره تازه‌ای از زندگیتان آغاز می‌گردد که صرفا با همدلی و همکاری هر دوی شما ادامه پیدا کند. برای ایجاد روابط عاطفی مستحکم با همسرتان، باید خواسته‌های فردی خود را به خواسته‌های مشترک تبدیل کنید.

خیانت به این معناست که شریک عاطفی شما حقوق و منافع شخصی را به خواسته‌های مشترک ترجیح داده و این موضوع می‌تواند مانعی برای بخشیدن خیانت وی باشد. این مسئله معمولا باعث می‌شود شما از اینکه در زمان‌هایی از زندگی خواسته‌های خود را کنار گذاشته‌اید پشیمان شوید و به همین خاطر بخشیدن طرف مقابل با مشکل مواجه می‌شود. همچنین در بسیاری از مواردی که زندگی مشترک پس از خیانت ادامه می‌یابد، فرد احساس می‌کند برای تلافی اتفاق افتاده، باید پس از این صرفا به خواسته‌های فردی توجه داشته باشد.

3. نقش روابط جنسی در خیانت

کیفیت ارتباط جنسی در زندگی مشترک‌، باورهای تعیین کننده‌ای را برای کل دوران زندگیتان به وجود می‌آورد. به این صورت که اگر زندگی زناشویی و روابط جنسی خود را خوب شروع کنید، برای شما و همسرتان تصور مطلوب بودن زندگی مشترک ایجاد می‌شود و اگر زندگی زناشوییتان آغاز مناسبی نداشته باشد، می‌تواند باعث به وجود آمدن احساسات ناخوشایند در شما و همسرتان گردد. یکی از موضوعاتی که می‌تواند ارتباط جنسی و یا در یک نگاه کلی‌تر زندگی مشترک شما را تحت تاثیر قرار دهد این است که متوجه شوید همسرتان با فردی به غیر از شما ارتباط داشته است. این موضوع یکی از جدی‌ترین موانع در بخشیدن خیانت است تا جایی که عده‌ای خیانت را مترادف با برقراری رابطه جنسی با دیگری می‌دانند.

بخوانید : انواع خیانت

نکاتی در ارتباط با بخشش خیانت

همانطور که گفته شد بخشیدن و فراموش کردن خیانت شریک عاطفی یکی از سخت‌ترین چالش‌هایی است که اماکن دارد با آن رو به رو شوید. با این‌حال اگر تصمیم گرفته‌اید که طرف مقابل‌تان را ببخشید و زندگی خود را ادامه دهید، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

1. احساسی تصمیم نگیرید

در درجه اول سعی کنید تصمیم‌گیری را به زمانی موکول کنید که احساسات شما تا حدی فروکش کرده و توانایی اتخاذ یک تصمیم منطقی را به دست آورده‌اید. سعی کنید در تصمیم خود تا جای ممکن ابعاد مختلف را درنظر بگیرید. به این موضوع توجه داشته باشید که تصمیم شما برای ادامه زندگی یا جدایی زندگی، افراد دیگری به غیر از خودتان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. پس بهتر است به تمامی این افراد و پیامدهای تصمیم خود به خوبی بیاندیشید.

2. بخشش خیانت | طرف مقابلتان را در تصمیم‌گیری سهیم کنید

یکی از نکاتی که در تصمیم‌گیری باید به آن توجه داشته باشید احساسات و برنامه‌های طرف مقابل است. آیا او از کاری که کرده پشیمان است و یا صراحتا اعلام می‌کند که نمی‌خواهد با شما زندگی کند؟ همسر شما چه برنامه و تصمیمی برای تغییر شرایط گرفته است؟ توجه به این مسائل در تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک خواهد کرد.

3. دلایل بروز خیانت را شناسایی کنید

اگر می‌خواهید از بروز مجدد خیانت در زندگیتان جلوگیری کنید بهتر است دلایل بروز خیانت را شناسایی کرده و برای از بین بردن آن‌ها چاره‌ای بیاندیشید. یکی از نکاتی که در بخشیدن خیانت همسر به شما کمک می‌کند این است که سهم خود را نیز در این موضوع مشخص کنید و اشتباهات خود را بپذیرید.

4. از یک مشاور کمک بگیرید

بخشیدن خیانت طرف مقابل موضوع ساده‌ای نیست. در بسیاری از مواقع زوجین بدون دریافت کمک‌های حرفه‌ای و مشاوره، زندگی خود را مجددا شروع می‌کنند ولی متاسفانه پس از گذشت مدت زمان اندکی با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. برای مثال ممکن است شما برخلاف تصور اولیه‌تان نتوانید این موضوع را فراموش کنید و یا دائما نگران تکرار آن باشید. این مسائل فضای خانه شما را متشنج کرده و مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر اگر تصمیم گرفته‌اید که خیانت طرف مقابل‌تان را ببخشید، بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. یکی از متداول‌ترین درمان‌هایی که برای بخشش خیانت مورد استفاده قرار می‌گیرد درمانی با نام (بخشش درمانی) است. این درمان به شما کمک خواهد کرد تا به جای سرکوب کردن واقعیت با آن کنار بیایید و خود را برای ادامه زندگی آماده کنید.

 

تاثیر محبت در بخشش خیانت

خیانت یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی هست که ممکن است برای هر زوجی پیش بیاید. همانطور که در این مقاله گفته شد بازسازی اعتماد و ترمیم رابطه متلاشی شده بسیار سخت اما امکان پذیر است. تصمیم به اینکه آیا همسرتان به شما  فرصت دوباره برای شروع رابطه می‌دهد یا نه یک مسئله بسیار مهم می‌باشد. فراموش نکنید انسان‌ها تشنه محبت هستند و از ابراز محبت به یکدیگر لذت می‌برند. هرگز قدرت محبت را دست کم نگیرید و از هر فرصتی برای ابراز آن استفاده کنید. سخاوتمندانه محبت بورزید که این بهترین راه برای ورود مجدد به قلب همسرتان است. در محبت کردن پیش قدم شوید زیرا باعث افزایش اعتماد همسرتان به شما می‌شود. البته محبت شما باید خالصانه باشد و قبل از هرچیز ضروری است که از کار خود ابراز پشیمانی کرده و با تمام وجود به دنبال بازگشت به همسرتان باشید.

 

سوالات متداول

1.برای اینکه همسرم خیانت مرا ببخشید چه کاری باید انجام دهم؟

در مرحله اول باید پشیمانی خود را به طور واضح به همسرتان نشان دهید و سپس با کمک یک روانشناس در جهت اثبات خود و ترمیم رابطه‌تان گام بردارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان خانواده در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس حاصل نمایید.

 

منبع : بخشش خیانت